تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

حرکت روز گذشته قیمت در روندی یکطرفه و صعودی ادامه یافت و قیمت با عبور از سطح مقاومت ۱۲۵۸ تا سطح ۱۲۶۵ صعود کرد که بالاترین سطح در ۷ هفته گذشته می باشد.

نگاهی به چارتهای بازار جهانی طلا نیز موئد این مطلب است. اونس طلا از ابتدای سال ۲۰۱۴ پرقدرت ترین فلز بوده و معامله گرانی که این فلز را خریداری کرده اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند .

اکنون قیمت در این محدوده اندکی متوقف شده و در نمودار ساعتی، الگوی سر و شانه وارونه دیده می شود که می تواند قیمت را تا هدف ۱۲۸۲ بالا بکشاند.

به هرحال، روند صعودی قیمت جهانی اونس طلا همچنان پایدار است و با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۵۸ می بایست در انتظار افزایش بیشتر قیمت باشیم.

الگوی معکوس سر و شانه از مدتها قبل بر روی نمودار شکل گرفته است که به همین صورت چنانچه بالای سطح ۱۲۵۸ تثبیت شود در موج افزایشی c انتظار صعود قیمت تا سطح ۱۲۶۷ و ۱۲۸۲ بوجود خواهد آمد. افزایش بهای طلا دلائل مختلفی دارد .

از آنجایی که طلا به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار سبب می شود تا این فلز  برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزانتر برسد و در نتیجه تقاضا بالا رفته و  قیمت را نیز بالا می برد .

بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

به نظر می رسد با کاهش بازارهای سهام و هجوم سرمایه ها به سمت طلا قیمت مجددا خیز خود را برای حرکت به سمت اعداد ۱۲۶۷ و ۱۲۸۲ برداشته است .

در شرایطی که بورسهای بین المللی سقوط کنند سرمایه گذاران مایلند تا پول خود را به جایی امن منتقل کنند که یکی از این هدفها طلا خواهد بود و اصطلاحا پناه امن (Safe Heaven ) بازار خواهد شد .

بنابراین به دلیل بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۲۵۸ و با توجه به الگوی معکوس سر و شانه، خریداران کماکان متمایل به خرید اونس طلا هستند .

از این رو، هرگونه حرکت نزولی و اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید با هدفهای ۱۲۶۷ ، ۱۲۷۳ الی ۱۲۸۲ تلقی می شود که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا