تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم از آنجایی که قیمت براحتی توانسته است از سطح مقاومت ۹۷٫۱۲ عبور کند، امروز قیمت آن به سطح ۹۸٫۵۱ دلار/بشکه افزایش یابد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی سطح ۶۱٫۸% فیبوناچی از حرکت نزولی ۱۰۰٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) به ۹۱٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) قرار گرفته است.

سطح مقاومت بعدی بر روی نرخ ۹۸٫۵۱ تشکیل شده است که بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد. افزایش متوالی قیمت در این چند روز گذشته خود نشاندهنده قدرت روند افزایشی است که می تواند حداقل قیمت را تا سطح ۹۸٫۵۱ برساند.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۷٫۱۲ لزوما به معنای شکست غلط این سطح نمی باشد و تنها در صورت کاهش قیمت به زیر سطح ۹۶٫۴۰ می بایست در سناریوی افزایشی به ۹۸٫۵۱ تجدید نظر کرد.

در هر صورت برای امروز با توجه به تحولات تکنیکال و بنیادی انتظار می رود معامله گران به خرید نفت با هدف نزدیکی سطح ۹۸٫۵۱ دلار/بشکه اقبال بیشتری نشان دهند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت مجدد سطح ۱۰۸٫۳۳ دلار/بشکه (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) را لمس کند و این هدف را قرار گرفتن قیمت در کانال افزایشی تایید کرده است.

به باور ما موج افزایشی قیمت که از سطح ۱۰۵٫۰۶ (پایین ترین سطح روز ۱۵ ژانویه) شروع شده همچنان پایدار است و علیرغم کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۷٫۸۸ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۴۴ – بتاتنریم سطج روز ۲۷ دسامبر – به ۱۰۵٫۰۶) ولی همچنان سیر صعودی قیمت ادامه دارد.

در حرکت نزولی تنها کاهش بیشتر قیمت به زیر سطح ۱۰۷٫۲۰ موجب نقض تونل افزایشی می شود و این کاهش قیمت می تواند موجب استمرار روند کاهشی به سطح ۱۰۶٫۸۰ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) گردد.

در هر صورت برای امروز به محض اینکه قیمت به بالای سطح ۱۰۸٫۳۳ برسد انتظار داریم که سریعا هدف ۱۰۸٫۷۵ را لمس کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص است.

بنابراین، هنوز هم به نظر می رسد که حرکت قیمت نفت برنت افزایشی است و احتمال لمس ۱۰۸٫۳۳ و حتی ۱۰۸٫۷۵ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت