تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده  

EurUsd : دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همانطور که گفتیم بر اساس چارت زیر قیمت یورو در مقابل دلار با سقف بین منطقه ۱٫۲۹۰۰ الی ۱٫۲۹۳۰ مواجه است و برای نفوذ قیمت به زیر سطح ۱٫۲۸۳۰ فعلا مقداری عقب نشینی کرده تا نفس تازه کند و دوباره به زیر این سطح سقوط کند.

فعلا محدوده ۱٫۲۹۳۰ تا ۱٫۲۹۵۰ به سقف محکم قیمت تبدیل شده است که سفارشهای فروش بسیار زیادی نیز در این منطقه با حد سود ۱٫۲۸۵۰ الی ۱٫۲۸۳۰ وجود دارند.  عبور خط میانگین متحرک ۵۰ روزه به زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه که از آن به عنوان عبور مرگبار (Death Cross ) یاد می شود نیز نشان می دهد که یورو در سراشیبی سقوط قرار دارد.

از این رو همچنان انتظار می رود هر گونه حرکت افزایشی منجر به ایجاد فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش گردد . بنابراین در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱٫۲۸۳۰  و تثبیت ۲ ساعته قیمت در پایین آن می تواند به منزله شروع روند نزولی دیگر برای یورو به زیر سطح ۱٫۲۸۰۰ و حتی پایین ترین سطح روز چهارم آوریل یعنی سطح ۱٫۲۷۴۰ تلقی شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا 

  82b

 

GbpUsd : روند میان مدت پوند کماکان نزولی است و سقوط قیمت به زیر سطح ۱٫۵۲۰۰ احتمال فرود تا سطح ۱٫۵۱۵۰ و ۱٫۵۱۲۸ را بوجود خواهد آورد مخصوصا اینکه امروز مشخص شد شاخص تورمی بهای قیمت مصرف کنندگان (CPI) و کالاهای تولیدی (CPI) انگلیس در ماه آوریل ضعیف تر از حد انتظارات بوده است و این دست کارنی ( ریس جدید بانک مرکزی انگلیس )  را که قرار است از اول ماه جولای سکان هدایت بانک مرکزی انگلیس را برعهده بگیرد برای ادامه سیاستهای انبساطی (QE) باز نگه می دارد .

همانطور که قبلا نیز اشاره کردم امروز سفارشهای فروش سنگینی برای پوند بین ۱٫۵۲۵۰ الی ۱٫۵۲۷۵ چیده شده بود و استمرار حرکت نزولی می تواند منجر به سقوط قیمت تا نرخ ۱٫۵۱۲۸ و ۱٫۵۱۰۰ گردد و در صورت شکسته شدن این سطح، روند نزولی پرقدرتی شروع خواهد شد.   بنابراین تا زمانیکه قیمت پایین منطقه ۱٫۵۳۲۵ قرار دارد، روند حرکت فعلا کاهشی و با هدفهای ۱٫۵۱۵۰ و ۱٫۵۱۲۸ الی ۱٫۵۱۱۰ در نظر گرفته می شود.

 UsdJpy: در این زوج ارز معامله گران همچنان سفارشهای خرید را چیده اند و محدوده ۱۰۲٫۰۰ بیشترین تراکم سفارشهای خرید را به خود می بیند. در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت ۱۰۳٫۴۰ الی ۱۰۳٫۵۰ فعلا جلوی افزایش قیمت گرفته است و باید کمی عقب و جلو شود تا عبور از آن آسانتر گردد. در حرکت صعودی نیز چنانکه سطح ۱۰۳٫۵۰ شکسته شود، احتمال تشکیل حرکت صعودی و حرکت به سطوح سطح ۱۰۵ در روزهای آینده وجود دارد.

لازم به ذکر است که مهمترین خبر فردا، گزارش برنانکی، رئیس بانک فدرال، در برابر کنگره آمریکا است که می تواند چشم اندازی از وضعیت سیاستهای پولی را مشخص نماید.  بر این باوریم که وی بر مواضعی که در بیانیه قبلی خود بیان کرده بود، تاکید کند و با احتیاط از وضعیت تورم و رشد اقتصادی اظهار خوشبینی کند.

توجه اصلی بازار در سخنرانی وی به مساله راهبردهای خروج از سیاستهای انبساطی (QE3) معطوف خواهد بود که پیش بینی می شود، همان مواضعی قبلی که بیان شده بود، تکرار شود.

به باور ما، تنها در صورتیکه تغییری در لحن و سخنان وی در خصوص شرایط اقتصادی و استراتژی “باقی ماندن نرخ بهره در سطوح پایین تا مدت طولانی” و ادامه سیاستهای انبساطی صورت گیرد، می توان انتظار واکنش متفاوت بازار و نوسانات نزولی شاخص ایندکس دلار آمریکا (DXY) و تقویت قیمت جهانی اونس طلا را داشت.

این در حالی است که در صورتیکه در این گزارش به نوعی به مساله خروج از سیاستهای انبساطی اشاره شود، این امر موجب حرکت تند صعودی دلار و سقوط مجدد اونس طلا خواهد شد خصوصاً با توجه به آنکه آمارهای اقتصادی اخیر آمریکا نیز مثبت بوده است.

در نمودار ایندکس دلار (DXY)  می بینیم که با توجه به احتمال شکل گیری سناریوی صعودی ، اگر روند صعودی ایندکس دلار قادر به شکستن سطح فیب ۵۰ درصدی که اکنون بر روی نرخ ۸۴٫۶۲ قرار دارد شود، حرکت صعودی با شدت به سوی ۸۵٫۹۶ (فیب ۶۱٫۸ درصدی) دنبال خواهد شد. سطح حمایت نیز بر روی منطقه ۸۳٫۴۴ مماس با خط روند رسم شده قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار