تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

موج حرکت صعودی این زوج تقویت شده است و یورو توانسته است که در برابر دلار تا سطح ۱٫۳۷۰۵ صعود کند و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح ۱٫۳۷۰۵ می باشد که اگر شکسته شود حرکت صعودی آن سرعت بیشتری به خود می گیرد.

این حرکت از آنجاییکه اهمیت دارد که در نمودار زیر هم منجر به شکسته شدن سقف ابر ایچیموکوی در بالای سطح ۱٫۳۶۶۲ و چندین خطوط میانگین متحرک مهم گردیده و هم منجر به فعال شدن الگوی افزایشی در نمودار روزانه شده که هدف آن رسیدن به سطح ۱٫۳۷۴۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۸۹۴ به ۱٫۳۵۰۸) است.

شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۳۷۰۵ موجب صعود قیمت به ترتیب به سطوح ۱٫۳۷۲۰ (بالاترین قیمت روز ۲ ژانویه) و ۱٫۳۷۴۵ (بالاترین سطح روز ۲ ژانویه) الی ۱٫۳۷۷۶ (بالاترین سطح روز ۲ ژانویه ۲۰۱۴) می شود.

این حرکت صعودی از روز گذشته به تدریج مستحکمتر و قوی تر شده و از این رو، ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای بین ۱٫۳۶۶۰ – ۱٫۳۶۵۰ بعدی ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۲۰ فرصت مناسبی برای کسب سود با هدفهای ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۴۰ الی ۱٫۳۷۵۰ خواهند بود که سفارشت فروش امروز در منطقه ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۴۰ الی استاپ ۱٫۳۷۵۰ قرار دارند.

در هر صورت برای امروز انتظار داریم که خریداران در سطوح نزدیکی ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۵۰ الی منطقه ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۲۰ وارد بازار شوند و زمینه را برای ورود به پوزیشن خرید بیشتر فراهم کنند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

تا به این جای کار در این هفته، شاهد فرود دلار در مقابل ین ژاپن بوده ایم، مهمترین حرکت قابل توجه، سقوط امروز بود که قیمت را به زیر سطح ۱۰۳٫۰۰ رساند.

این حرکت قابل پیش بینی بود و هم اکنون هرچند یک حرکت اصلاحی به ۱۰۳٫۵۰ صورت گرفته است، با این حال در معاملات امروز روند کاهشی احتمالاً امتداد بیشتری یابد.

همانطور که می دانیم حرکت این زوج متاثر از تحولات ریسک گریزی و کاهش بازارهای سهام ادامه دارد و پیش بینی می کنیم امروز قیمت با شکست سطح ۱۰۲٫۷۵ تا نرخهای پایین تری سقوط کند. برای امروز دستورات فروش این زوج ارز در منطقه نزدیکی ۱۰۳٫۷۰ ، ۱۰۳٫۸۰ و ۱۰۴٫۰۰ الی ۱۰۴٫۲۵ چیده شده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید شکسته شدن سطح ۱۰۲٫۷۵ (سقف ابر ایچیموکو قرمز رنگ) می تواند در میان مدت ( طی ۱ الی ۲ هفته) نشانه ای از حرکت کاهشی به سوی نزدیکی منطقه حمایت ۱۰۱٫۰۰ (کف ابر ایچیموکو قرمز رنگ) تلقی شود.

بعد از آن این منطقه حمایت مستحکم و قوی ۱۰۱٫۰۰ حرکات بازار را تحت شعاع خود قرار خواهد داد و این امکان وجود دارد که فروشندگان دلار با بستن پوزیشنهای فروش خود در نزدیکی منطقه ۱۰۱، زمینه برگشت قیمت زوج دلار- ین ژاپن را بیشتر فراهم کنند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن