تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت آن به نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۸۲ رسیده است و برای شکست آن نیاز به چند حرکت اصلاحی و پول بک به سوی نزدیکی حمایت ۱۲۵۸ دارد تا با تجمیع انرژی مجدد به سطح ۱۲۸۲ حمله کند. 

الگوی سر و شانه معکوس که بین روزهای ۴ ژانویه و ۲۳ ژانویه شکل گرفته تایید شده است و کاملا مشخص است که خط گردن آن در نرخ ۱۲۵۸ شکسته شده و از آنجایی که از آن زمان تا کنون هیچ حرکت پول بک و برگشتی به سوی این خط گردن نداشتیم احتمال عقب نشینی قیمت به این خط وجود دارد.

همانطور که اشاره کردیم این حرکت برگشتی صرفا در جهت استراحت و تجمیع انرژی و یک عقب نشینی قیمت برای عبور از سطح مقاومت ۱۲۸۲ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج c   قرار گرفته است و چنانچه قیمت بتواند با قدرت از سطح مقاومت ۱۲۸۲ عبور کند راه برای صعود بیشتر به سوی ۱۳۰۶ هموار می گردد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی مشخص است.

از این رو روند افزایشی در موج c کماکان پابرجاست اما از نظر تکنیکی، احتمال شروع یک حرکت اصلاحی کوچک به نزدیکی خط گردن وجود دارد.

بنابراین برای شروع حرکت افزایشی، همچنان باید منتظر ماند و در صورت توانایی قیمت برای عبور از مقاومت ۱۲۸۲ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۳۰۶ بوجود خواهد آمد.

همچنان در انتظار فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در نرخهای پایین هستیم و به نظر می رسد که امروز نزدیکی خط گردن چنین وضعیتی داشته باشد .

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز این هفته، تمرکز اصلی بازار به اعلام نرخ بهره کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه است و انتظار می رود، بانک مرکزی آمریکا ۱۰ میلیارد دلار دیگر از محرکهای مالی خود را کاهش دهد که هم اکنون این میزان تا حد زیادی در بازار لحاظ (priced) شده است .

این بدان معناست که اگر این هفته تغییری در کاهش خرید اوراق قرضه اعمال نشود و همان عدد ۷۵ میلیارد دلار تثبیت شود، قیمت جهانی اونس طلا خود را گامی دیگر به کانال ۱۳۰۰ نزدیک خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا