تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است قیمت زوج ارز یورو – دلار براحتی در بالای سقف ابر ایچیموکو در نرخ ۱٫۳۶۶۲ تثبیت شده است و از آنجایی که برای امروز سفارشات خرید در سه منطقه ۱٫۳۶۶۰ – ۱٫۳۶۵۰ بعدی ۱٫۳۶۳۰ – ۱٫۳۶۲۰ الی ۱٫۳۶۰۰ قرار دارند موقعیت مناسبی برای خرید خواهد بود.

انتظار داریم که مجدد قیمت سطح ۱٫۳۷۴۰ (بالاترین سطح روز جمعه) افزایش یابد اما فعلا مقاومت ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۴۰ همچنان از ادامه حرکت صعودی ممانعت می کند و بالاتر از آن نیز سطح مقاومت ۱٫۳۷۵۰ قرار گرفته است.

در حرکت نزولی ، بعد از سقف ابر ایچیموکوی که بر روی حمایت ۱٫۳۶۶۲ قرار دارد، سطوح حمایت قیمت این زوج ارز  نیز به ترتیب بر روی ۱٫۳۶۴۲ ( خط موینگ اوریج ۲۱ روزه ) و سپس ۱٫۳۶۱۶ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) تشکیل شده اند.

به باور ما تا قبل از جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) حرکت صعودی این زوج ادامه خواهد داشت و ما همچنان به گرفتن پوزیشن های خرید در سه مرحله ۱٫۳۶۶۰ – ۱٫۳۶۵۰ بعدی ۱٫۳۶۳۰ – ۱٫۳۶۲۰ و مرحله آخر در منطقه ۱٫۳۶۱۰ و ۱٫۳۶۰۰ با حد سود در نزدیکی منطقه ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۴۰ الی ۱٫۳۷۵۰ ادامه خواهیم داد.

امروز  به غیر از شاخص فروش خانه های نوساز آمریکا (پیش بینی ۴۵۷۰۰۰ واحد و رقم قبلی ۴۶۴۰۰۰ واحد) اخبار چندانی در تقویت اقتصادی روز گنجانده نشده و توجه اصلی بازار به جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه معطوف خواهد بود و تا آن زمان پیش بینی می کنیم که قیمت این زوج ارز در بین سطوح ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۷۵۰ در روندی خنثی در نوسان باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

همچنان بر این باوریم که حرکت کاهشی قیمت ادامه خواهد یافت و از این رو می توان به انتظار نوسانات قیمت بعد از جلسه بانک مرکزی آمریکا ماند تا حرکت کلی مشخص گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت در درون ابر ایچیموکو قرار گرفته است که این ابر منطقه ۱۰۰٫۷۹ الی ۱۰۲٫۸۵ را پوشش داده است.

برای امروز سفارشات فروش زوج ارز دلار- ین ژاپن در منطقه ۱۰۲٫۸۵ – ۱۰۲٫۹۰ با حد استاپ بالای ۱۰۳٫۰۰ و دستورات خرید در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۶۵ – ۱۰۱٫۶۰ الی ۱۰۱٫۵۰ با حد استاپ زیر این سطح قرار دارند.

در حرکت صعودی تنها شکست سطح ۱۰۳٫۰۰ و بسته شدن کندل روزانه بالای این سطح موجب از بین رفتن سناریوی کاهشی می شود.

در حرکت صعودی سطوح مقاومت به ترتیب در ۱۰۲٫۸۵ ، ۱۰۲٫۹۰ بعدی ۱۰۳٫۰۰ (سطح روانی) و سپس ۱۰۳٫۵۸ (بالاترین قیمت روز ۲۴ ژانویه) و ۱۰۳٫۶۱ (خط کیجون سن) قرار گرفته اند.

سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۱۰۱٫۷۷ ( کمترین سطح روز ۲۷ ژانویه) و ۱۰۱٫۷۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۹۵٫۸۱ به ۱۰۵٫۴۵) و ۱۰۱٫۶۲ ( پایین ترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۳) و ۱۰۱٫۱۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۳) تشکیل شده اند.

در سایر تحولات در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۳۹٫۲۰ تا ۱۳۹٫۰۰ سفارشات فروش در منطقه ۱۴۰٫۹۰ الی ۱۴۱٫۰۰ وجود دارند.

در زوج ارز دلار- فرانک سویس نیز دستورات خرید امروز در منطقه ۰٫۸۹۳۰ – ۰٫۸۹۲۰ الی ۰٫۸۹۰۰ دستورات فروش نیز در محدوده نزدیکی ۰٫۸۹۷۰ ، ۰٫۸۹۹۰ الی ۰٫۹۰۰۰ قرار گرفته اند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا همچنان به حرکت در روند افزایشی پایبندیم و رسیدن به محدوده نرخهای ۱٫۱۰۵۰ می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید با هدف ۱٫۱۱۰۰ باشد. سفارشات فروش امروز نیز در منطقه حول و حوش ۱٫۱۱۲۵ و ۱٫۱۱۳۰ الی ۱٫۱۱۷۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن