تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا اکنون وضعیت خنثی را بین سطوح ۹۵٫۳۹ الی ۹۶٫۳۳ دلار/بشکه پیش بینی می کنیم تا بعد از آن با شکست یکی از این سطح جهت قیمت مشخص گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید این روند خنثی بین سطوح ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی از افزایش ۹۱٫۴۳ ( پایین ترین قیمت سطح ۱۳ ژانویه) به ۹۷٫۸۴ ( بالاترین سطح قیمت در روز ۲۳ ژانویه) می باشد.

البته هنوز معلوم نیست که آیا حرکت اصلاحی که از سطح ۹۷٫۸۴ آغاز گردیده تکمیل شده است یا خیر؟ در هر هر صورت به باور ما از نظر تحلیل تکنیکال ، در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۵٫۲۱ موجب تایید استمرار روند کاهشی به سوی ۹۴٫۶۴ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد. 

از سوی دیگر چنین به نظر می رسد که قیمت در حال برگشت به سوی ۹۶٫۳۳ می باشد که اگر شکسته شود می بایست منتظر از سر گیری روند افزایشی  قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی ۹۷٫۸۴ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت به سطح ۱۰۷٫۸۰ دلار/بشکه افزایش یابد که این هدف را بررسی الگوی امواج الیوت و گوه تایید کرده است.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت در چرخه سه موجی از سطح ۱۰۵٫۴۴ ( پایین ترین سطح روز ۱۷ ژانویه) قرار گرفته است.

به باور ما موج نزولی اخیر قیمت از سطح ۱۰۸٫۳۳ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) در موج b یعنی دومین موج از این چرخه سه موجی شکل گرفته است.

این موج با توجه به اینکه حرکت سه موجی کوچک آن در قالب سه موج a و b و c کامل شده خاتمه یافته است و ما هم اکنون در موج (c) قرار داریم که می تواند قیمت را به سوی سطح ۱۰۷٫۸۰ یعنی ضلع بالایی الگوی گوه برساند.

این در حالی است که در حرکت نزولی نفوذ قیمت نفت برنت به زیر سطح ۱۰۶٫۲۳ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژانویه) منجر به از سرگیری روند کاهشی آغاز شده از سطح ۱۱۲٫۸۰ دلار/بشکه ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳) می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت