تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا تغییر چندانی در روند این زوج ارز صورت نگرفته است و قیمت کماکان در نوار خنثی بین سطوح ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۷۰۰ قرار گرفته است.

حمایت روزانه بر روی نرخ ۱٫۳۶۳۰ (سطح میانگین متحرک ۲۱ و ۵۵ روزه) و ۱٫۳۶۱۵ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) قرار دارد و سطح حمایت اصلی نیز بر روی نرخ ۱٫۳۵۹۴ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) تشکیل شده است.

براساس آنچه که در روز گذشته گفتیم منطقه ۱٫۳۶۳۰ تا ۱٫۳۶۰۰ بار دیگر توجه معامله گران به خرید را به خود جلب خواهد کرد و اتفاقا برای امروز نیز سفارشات خرید در همین منطقه چیده شده اند.

در سطوح ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۷۳۰ الی منطقه ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۵۰ می بایست نسبت به ادامه حرکت صعودی یورو با احتیاط عمل کرد زیرا سفارشات فروش نیز همچنان در این منطقه قرار دارند.

شواهد نموداری درباره تحلیل تکنیکال زوج ارز یورو – دلار، یک باند مهم را در ابر ایچیموکوی در فاصله ۱٫۳۶۶۲ تا ۱٫۳۵۶۴ نشان می‌دهند که تثبیت قیمت در زیر این باند اندکی سخت به نظر می‌رسد.

اما عبور رو به بالای قیمت از این باند و رسیدن به سطح ۱٫۳۷۴۰ (بالاترین سطح روز جمعه) هنوز محتمل است و قیمت با نوسانات خود در بالای خطوط میانگین متحرک ۲۱ ، ۵۵ و ۱۰ روزه ممکن است بتواند به پله‌های بالاتر در نرخهای ۱٫۳۷۱۶ و ۱٫۳۷۴۰ دست یابد.

تشکیل کف قیمتی در منطقه ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۰۰هم خود تایید دوباره‌ای بر امکان و احتمال رسیدن قیمت به منطقه مقاومت ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۵۰ میباشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

 :UsdJpy

در این زوج ارز با توجه به شکست سطح ۱۰۳٫۰۵ و نفوذ قیمت به بالای سقف ابر ایچیموکوی بار دیگر تمرکز خود را بر خرید متمرکز کرده ایم و در حال حاضر و با ظهور اندک ریسک پذیری، دلار در برابر ین ژاپن تقویت شده است و به اندازه کافی از پایین ترین سطح ۷ هفته گذشته خود در نرخ ۱۰۱٫۷۵ فاصله گرفته است .

به گمان ما، از آنجاییکه گمانه های مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در جلسه فردا وجود دارد، این پتانسیل بوجود آمده است که قیمت این زوج ارز بتواند با تثبیت خود در بالای ۱۰۳٫۱۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) تا سطوح ۱۰۳٫۴۰ و ۱۰۳٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژانویه) برساند.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نیز موقعیت قیمت این زوج ارز را در منطقه خرید نشان میدهد. نمودار قیمت زوج ارز دلار- ین ژاپن و تحلیل تکنیکال دو ناحیه مهم را داراست که این دو ناحیه بسیار مهم هستند و در ورود قیمت به این مناطق به احتمال قوی نقش ساپورت یا رزیستنس را برای قیمت خواهند داشت.

باند پائینتر که در فاصله ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۰۰ الی ۱۰۱٫۸۰ می باشد به نظر میرسد پس از این منطقه ابری که بین ۱۰۲٫۸۱ الی ۱۰۰٫۷۹ پوشش داده است یک کف و حمایت خوب برای قیمت باشد.

همچنین باند بالائی که فاصله بین ۱۰۳٫۵۸ تا ۱۰۳٫۶۱ (خط کیجون سن) میباشد نیز فعلا تا قبل از جلسه بانک مرکزی آمریکا مقاومت محکمی است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۳۹٫۸۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیک ۱۴۱٫۰۰ ، ۱۴۱٫۲۵ الی ۱۴۱٫۳۰ وجود دارند.

در زوج ارز دلار- فرانک سویس نیز سفارشات خرید امروز در ۰٫۸۹۳۰ و ۰٫۸۹۲۰ سفارشات فروش در سه منطقه ۰٫۹۰۰۰ بعدی ۰٫۹۰۳۰ و ۰٫۹۰۴۰ الی ۰٫۹۰۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا سفارشات خرید امروز در محدوده ۰٫۸۷۳۰ الی ۰٫۸۷۱۰ سفارشات فروش در منطقه ۰٫۸۸۲۰ تشکیل شده اند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا محدوده ۱٫۱۰۶۰ الی ۱٫۱۰۵۰ سفارشات خرید معامله گران قرار گرفته است و در منطقه ۱٫۱۱۲۵ و ۱٫۱۱۳۰ الی ۱٫۱۱۷۰ سفارشات فروش قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن