تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

از ابتدای هفته شاهد موج چندانی در بازار ارز نبودیم که علت اصلی این مسئله انتظار برای بیانیه بانک مرکزی آمریکا است. در نمودار زیر همانطور که مشخص است قیمت این زوج ارز همچنان در درون ابر ایچیموکوی در نوسان است و هنوز نتوانسته است که خود را به زیر خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۵۵ روزه برساند و این سطوح همچنان حمایت قیمت محسوب می شود.

بازار همچنان در انتظار تعیین جهت حرکت و شکست یکی از سطوح ۱٫۳۵۹۴ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و ۱٫۳۷۵۰ است و انتظار می رود، نشست امشب بیانیه بانک مرکزی آمریکا FOMC تعیین کننده این جهت باشد.

این محدوده خنثی که بیش از چند هفته بین ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۷۵۰ است بازار را تحت سیطره خود دارد بسیار مهم و حیاتی است و گذر از آن معنی و مفهوم بسیار دارد هر چند ممکن است کار چندان آسانی نباشد.

در صورت شکست ۱٫۳۵۹۴ می توان انتظار نزول یورو تا منطقه ۱٫۳۵۶۴ (کف ابر ایچیموکوی سبز رنگ) را داشت و از بالا شکست سطح ۱٫۳۷۵۰ خریداران را وارد بازار خواهد کرد .

شکست یکی از این خطوط نیاز به تغییرات فاندامنتالی بسیار جدی دارد که خبر امشب می تواند محرک خوبی باشد . بنابراین خبر امشب محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در آستانه نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که امشب تصمیمات آن اعلام خواهد شد، در بازار جهانی ارز، دلار در مقابل ین ژاپن به زیر سطح ۱۰۲٫۵۰ کاهش یافته است که نگرانی‌ها نسبت به بازارهای نوظهور یافته همچنان تقاضا برای خرید دارایی های مطمئن نظیر ین ژاپن و فرانک سویس و اونس طلا را افزایش داده است.

با توجه به در پیش بودن خبر بسیار مهم امشب احتمال آرامش تا قبل از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا بسیار است و تا بدین جای کار  جدا از کاهش قیمت به زیر سطح ۱۰۲٫۵۰ شاهد موج پرقدرتی نبوده ایم و احتمال سکوت بازار تا قبل از خبر ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بسیار است و پس از این خبر می بایست در انتظار حرکت شدید این زوج ارز باشیم .

در حال حاضر، به دلیل وجود سطوح حمایت مستحکم، احتمالاً قیمت در  درون ابر ایچیموکوی سبز رنگ  باقی خواهد ماند تا پس از خبر با شکست یکی از سطوح حمایت ۱۰۱٫۵۰ یا مقاومت ۱۰۳٫۸۰ جهت آن مشخص گردد. در صورتیکه امشب یکی از این سطوح شکسته شوند این بار معامله گران بطور قطع وارد بازار خواهند شد و روند جدیدی برای این زوج ارز رقم خواهد خورد.

برای ادامه حرکت نزولی، زیر نرخ ۱۰۱٫۵۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف حول و حوش ۱۰۱٫۰۰ است اما برای ادامه حرکت صعودی، می بایست قیمت در بالای نرخ ۱۰۳٫۸۰ تثبیت شود. بنابراین در حال حاضر و پیش از خبر امشب می توان با تعیین سفارش مشروط فروش زیر ۱۰۱٫۵۰ یا سفارش خرید مشروط بالای ۱۰۳٫۸۰ اقدام کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن