تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

شب گذشته پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا و کاهش برنامه خرید ماهیانه اوراق قرضه به ۶۵ میلیارد دلار، بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم .

رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار بدلیل آنکه از فردا تعطیلات سال نو چینی ها شروع می شود، فاقد جهت خاصی است .

 قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد . سکوت دیروز و امروز بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند ، در آینده نه چندان دور را تقویت می کند .

استراحت قیمت اونس طلا به مدت چند روز است که بین سطوح ۱۲۴۴ و ۱۲۷۰ به طول انجامیده و قیمت اونس طلا در این مدت همواره در فاصله منطقه ۱۲۴۴ و ۱۲۶۰ به نوسان پرداخته است.

به نظر میرسد قیمت در حال فاصله گرفتن از کف است و از نظر بررسی امواج الیوت پتانسیل رشد خوبی در قیمت آن ایجاد شده است که ممکن است در صورت شکست سطح ۱۲۷۰ قیمت را به نقاط بالاتر ۱۲۷۸ هدایت نماید.

حمایت قبلی که از قیمت به عمل آمد در ۱۲۴۹ بوده و این حمایت به خاطر وجود سطح ۲۳٫۶ درصد فیبوناچی بوده است که در نمودار زیر مشخص است. چنانچه شکسته شود سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۲۳۸ و ۱۲۳۱ قرار دارد.

از نظر تحلیل فاندامنتال با کاهش محرکهای مالی بانک فدرال رزرو و تضعیف بازارهای سهام و نگرانی های اخیر از اقتصاد بازارهای نوظهور یافته ، بار دیگر خصوصیت “دارایی مطمئن” موجب اقبال سرمایه گذاران به طلا گردیده است و برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا آخر هفته در صورت شکسته شدن سطوح مقاومت ۱۲۷۰ و ۱۲۷۸ روند افزایشی تایید شود که در نتیجه، زمینه برای صعود تا سطح ۱۲۸۹ فراهم می شود.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یا موج ۳ می باشد. قیمت در اولین تلاش خود موفق به شکست این سطح نشد و این احتمال وجود دارد که در دومین تلاش خود بتواند از این سطح مقاومت عبور کند که البته قبل از آن نیاز به یک عقب نشینی و حرکت اصلاحی به زیر ۱۲۴۴ دارد تا بتواند از سطح مقاومت عبور کند.

حال چنانچه قیمت به این حرکت صعودی ادامه دهد همانطور که در نمودار زیر مشخص است در موج افزایشی c و یا موج ۳ خواهد توانست به مقادیر بالاتری از ۱۲۷۸ برسد. سطوح حمایت مهم به ترتیب بر روی نرخهای ۱۲۳۸ و ۱۲۳۱ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا