تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که سطح مقاومت ۹۷٫۶۵ دلار/بشکه شکسته شود و قیمت آن به سوی سطح ۹۹٫۱۵ صعود کند.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که فعلا مانع از رشد قیمت به سوی سطح ۹۹٫۱۵ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است.

این بار دوم است که قیمت نفت خام سبک آمریکا به این سطح مقاومت حمله می کند و احتمال اینکه برای دومین بار این سطح شکسته شود بسیار محتمل است.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۷٫۱۵ موجب خنثی شدن این حرکت صعودی می شود اما فقط در صورت شکست سطح ۹۶٫۳۲ موجب استمرار روند اصلاحی آغاز شده از بالاترین سطح روز ۲۳ ژانویه به سوی ۹۵٫۲۱ (پایین ترین سطح روز دوشنبه) می شود.

روند فعلی قیمت حرکت در یک کانال افزایشی است و نشانه واضحی از صعود در موج افزایشی C داریم و این موضوع توسط اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا نیز تایید میشود.

در صورت ایجاد این پتانسیل برای صعود، قیمت در کوتاه مدت باید به سمت نقاط ۹۷٫۶۵ و ۹۹٫۱۵ دلار/بشکه حرکت کند که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

 نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۱۰۸٫۷۲ دلار/بشکه صعود کند که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی (c) تایید می کند.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۰۵٫۴۴ ( پایین ترین قیمت روز ۱۷ ژانویه) شکل گرفته است.

تحلیل سطوح فیبوناچی از این موج سطح مقاومت قیمت را بر روی نرخ ۱۰۸٫۰۳ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص گردیده است.

حال از نظر تحلیل تکنیکال قیمت در مسیر افزایش مجدد را در پیش گرفته و می توان به عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۰۸٫۰۳ امیدوار بود و با شکسته شدن این سطح باید هدف ۱۰۸٫۷۲ را زیر نظر داشت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است.

شکست ضلع بالایی این خط روند در الگوی مثلث شکل نیز خود تاییدی در جهت افزایش قیمت نفت برنت می باشد که می تواند از سطح ۱۰۸٫۰۳ عبور کند و تا سطح ۱۰۸٫۷۲ افزایش یابد.

این الگوی مثلث همانگونه که در نمودار زیر مشخص است از روز ۲۳ ژانویه تشکیل شده است که نشانه ی در جهت افزایش قیمت تلقی می شود که می تواند هدف ۱۰۹٫۱۴ را نشانه بگیرد که بر روی سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت