تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت این زوج ارز امروز در اوایل سشن اروپا به زیر سطح ۱٫۳۶۰۱ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) سقوط کرد. ادامه این حرکت می تواند قیمت را به سوی ۱٫۳۵۶۴ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه) برساند که در نمودار زیر این کف قیمت مشخص است.

شکسته شدن سطح ۱٫۳۵۶۴ راه را برای سقوط یورو تا سطوح ۱٫۳۵۳۰ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ ژانویه) و ۱٫۳۵۱۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۱ ژانویه) هموار نماید .

اما برای معاملات امروز باید توجه داشت که برخی از سفارشات خرید این زوج ارز در دو مرحله نزدیکی ۱٫۳۵۶۵ – ۱٫۳۵۶۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۵۳۰ تا ۱٫۳۵۲۰ (نزدیکی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از حرکت اصلاحی ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۹۴) چیده شده اند.

لازم به ذکر است هرگونه حرکت افزایشی، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشندگان در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۷۰ و ۱٫۳۶۸۰ تا ۱٫۳۷۰۰ فراهم خواهد کرد.

سفارشات فروش بعدی در منطقه ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۴۰ تا استاپ ۱٫۳۷۵۰ وجود دارند. در مجموع حرکت قیمت در روندی خنثی مابین سطوح ۱٫۳۵۶۵ و ۱٫۳۶۷۰ ادامه خواهد داشت.

به دلیل قرار گرفتن قیمت در بالای پوشش ابر ایچیموکوی روزانه، خریداران کماکان متمایل به خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۶۵ هستند. در حرکت صعودی نیز هرگونه حرکت افزایشی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش در محدوده ۱٫۳۶۷۰ ، ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۷۰۰ و مرحله بعدی در ۱٫۳۷۳۰ ، ۱٫۳۷۴۰ تا ۱٫۳۷۵۰ تلقی می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

سطوح ۱۰۲٫۷۰ الی ۱۰۲٫۸۰ طی ۲۴ ساعت گذشته مانع از ادامه حرکت صعودی این زوج ارز شده است و اکنون به نظر می رسد که بدلیل جریان ریسک گریزی حرکت صعودی از تب و تاب افتاده است .

به باور ما مهمترین سطح، نرخ ۱۰۲٫۸۰ است که می تواند در مسیر حرکت صعودی مانع بسیار جدی و محکم باشد و برای امروز نیز سفارشات فروش در این منطقه قرار دارند.

در حرکت نزولی نیز فعلا سطوح حمایت بسیاری در مسیر حرکت نزولی قیمت وجود دارند که اولین آنها، سطح ۱۰۲٫۰۰ و پس از آن سطح ۱۰۱٫۸۰ و سپس ۱۰۱٫۶۵ الی ۱۰۱٫۶۰ قرار داد که امروز سفارشات خرید در این سطوح چیده شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال و بین بازاری تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۱۰۲٫۸۰ و ۱۰۳٫۰۰ قرار دارد این احتمال وجود دارد که قیمت به سوی سطح ۱۰۱٫۷۷ ( پایین ترین سطح سال ۲۰۱۴ ) کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۹۵٫۸۱ به ۱۰۵٫۴۵ قرار گرفته است که در نمودار زیر مشخص است.

از این رو می توان در محدوده نرخهای ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۳٫۰۰ اقدام به ورود به پوزیشن فروش با حد سود در نزدیکی ۱۰۲٫۰۰ الی ۱۰۱٫۶۰ و استاپ در بالای سطح ۱۰۳٫۰۵ (سقف ابر ایچیموکوی) نمود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن فروشندگان همچنان به فشار برای سقوط بیشتر قیمت ادامه می دهند و امروز صبح قیمت تا زیر سطح ۱۳۹٫۰۰ نیز پایین آمده است.

برای امروز سفارشات فروش زوج ارز یورو – ین ژاپن در نزدیکی سطوح ۱۳۹٫۹۰ – ۱۴۰٫۰۰ بعدی در ۱۴۰٫۲۰ تا ۱۴۰٫۳۰ قرار دارند و از این رو می توان در محدوده نرخهای فوق اقدام به ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱۳۸٫۶۰ و ۱۳۸٫۵۰ نمود و در این سطوح، فرصتهایی برای خروج فراهم شود. برخی از سفارشات خرید در منطقه ۱۳۸٫۶۰ و ۱۳۸٫۵۰ وجود دارند.

در زوج ارز دلار – فرانک سویس نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۰٫۸۹۳۰ و ۰٫۸۹۲۰ سفارشات فروش نیز در منطقه ۰٫۹۰۰۰ و ۰٫۹۰۱۰ الی ۰٫۹۰۳۰ و ۰٫۹۰۴۰ قرار دارند.

در سایر ارزها، زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا با توجه به اینکه امروز شاخص مدیران خرید کارخانه ای چین نیز در ماه ژانویه به کمترین نرخهای ۶ ماهه گذشته کاهش یافت، بهترین جفت ارزی برای ورود به پوزیشن فروش می باشد زیرا برای امروز سطوح مقاومت ۰٫۸۷۸۰ الی ۰٫۸۸۰۰ بسیار مستحکم بوده و هم اکنون فرصت برای شروع حرکت نزولی به ۰٫۸۷۱۰ و ۰٫۸۷۰۰ مناسب است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن