تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا دیروز پس از اعلام آمار قوی رشد اقتصادی آمریکا (هر چند پایین تر از حد پیش بینی ها بود با این حال رشد ۳٫۲% را نشان داد) در زیر سطح حمایت ۱۲۴۹ به کار خود پایان داد و بازیگران آن امروز صبح در غیاب معامله گران چین،  تنها در فاصله بین ۱۲۳۷ و ۱۲۴۵ خرید و فروش آن را مورد توجه قرار دادند.

قیمت اونس طلا در حال خروج از سطوح حمایت بسیار مهمی میباشد و  رفتار آن در چند روز گذشته با اهمیت بوده است و توجه به سطوح حمایت ۱۲۳۷ و ۱۲۳۱ مهم است.

چنانچه قیمت با قدرت از سطح ۱۲۳۷ خارج شود و به زیر سطح حمایت کلیدی ۱۲۳۱ (استاپهای فروش معامله گران حرفه ای در زیر این سطح قرار دارد) برسد رفتارهای بعدی قیمت پر نوسان خواهد بود و قیمت را متوجه اهداف ۱۲۱۸ الی ۱۲۱۲ و حتی ۱۲۰۰ خواهد نمود و بدین ترتیب در صورت ریزش قیمت به زیر ۱۲۳۷، آنگاه باید قیمت به سمت اهداف مشخص شده برود.

فعلا اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال اونس طلا نامشخص است و از آنجایی که قیمت به کف کانال برخورد کرده است ورود به معامله باید با دقت فراوان انجام شود و از نظر ما فعلا ورود به خرید و فروش پیشنهاد نمیشود مگر آنکه قیمت به زیر ۱۲۳۷ یا به بالای ۱۲۵۹ برسد.  

در هر صورت میزان خرید طلای چین، به عنوان بزرگترین مشتری طلای جهان از امروز کاهش می یابد و تجار و مصرف کنندگان در تعطیلات سال نوی چینی هستند که از امروز شروع شده است و بازارهای چین از این تاریخ تا ۶ فوریه تعطیل خواهند بود.

به دلیل اینکه معامله گران چینی در تعطیلات خود اقدام به بستن پوزیشن های خود خواهند نمود، احتمال تضعیف قیمت جهانی اونس طلا (با بسته شدن پوزیشن های خرید طلا) وجود دارد و بی دلیل نبود که دیروز نیز شاهد کاهش قیمت بودیم البته افزایش اندک بازارهای سهام و رفتار تاخیری قیمت به کاهش محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا نیز مزید بر علت بود.

به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح ۱۲۴۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) فروشندگان کماکان متمایل به فروش طلا هستند و از این رو شکست سطح ۱۲۳۷ به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱۲۳۱ تلقی می شود. به باور ما مهمترین سطح حمایت، نرخ ۱۲۳۱ است که می تواند در مسیر حرکت نزولی، مانع بسیار جدی و محکم باشد که اگر این سطح نیز شکسته شود پتانسیل ورود فروشندگان با هدف ۱۲۱۸ را دارد.

از این رو هنوز نمی توان با قاطعیت زمان شروع حرکت کاهشی را اعلام کرد (خصوصاً اینکه قیمت هم اکنون به راحتی در بالای سطح ۱۲۳۱ تثبیت شده است) اما به باور ما، سطوح فعلی قیمت همچنان برای ورود کوتاه مدت جالب توجه هستند و می توان در پایین سطح ۱۲۳۷ اقدام به فروش با هدف ۱۲۳۰ و در بالای سطح ۱۲۵۹ اقدام به خرید با هدف ۱۲۶۷ و ۱۲۷۰ نمود. بنابراین برای امروز باید باید با احتیاط رفتار کرد تا یکی از این سطوح ۱۲۳۷ یا ۱۲۵۹ شکسته شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا