تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

در زوج ارز یورو – دلار الگوی کندل نزولی که روز جمعه  بر روی نمودار روزانه ابر ایچیموکوی و در زیر کف ابر دیده شد، هشداری برای شروع حرکت کاهشی بود که پس از سقوط قیمت به زیر سطح ۱٫۳۵۶۴ قیمت هم اکنون تا نزدیکی سطح ۱٫۳۵۲۳ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یافته است.

به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت نزولی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شروع حرکت کاهشی و رسیدن قیمت به نرخهای پایین تر ۱٫۳۵۰۰، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش جدید با هدف ۱٫۳۴۳۶ فراهم شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال هنوز جای کاهش بیشتر یورو به سوی سطح ۱٫۳۵۲۳ وجود دارد ولی منطقه ۱٫۳۵۱۰ تا ۱٫۳۵۰۰ حمایت محکمی است زیرا امروز برخی از سفارشات خرید در حوالی ۱٫۳۵۱۰ تا ۱٫۳۵۰۰ (با استاپ زیر این سطح) چیده شده اند اما در کل باید باور داشت که روند کلی یورو کاهشی است با افزایش های موقت و ناموفق .

سفارشات فروش امروز به ترتیب در سه مرحله ۱٫۳۵۶۰ – ۱٫۳۵۷۰ و ۱٫۳۵۸۰ بعدی ۱٫۳۶۰۰ و مرحله آخر در ۱٫۳۶۴۰ الی ۱٫۳۶۵۰ (استاپ بالای این سطح) قرار دارند. هفته آینده بانک مرکزی اروپا (ECB) تشکیل جلسه خواهد داد و در رابطه با نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد که انتظار تغییری در نرخ بهره را نداریم.

اما در حال حاضر با توجه به اینکه  هزینه های وام های نا امن شبانه در بازار بین بانکی اروپا (Eonia) برای چهارمین روز متوالی با ثبت ۰٫۳۵۱ درصد به بالای نرخ بهره اصلی بانک مرکزی اروپا ۰٫۲۵ درصد رسیده است، در طی سه ماهه آینده چیزی در حدود ۱۰ الی ۱۵ واحد کاهش نرخ بهره اروپا که اکنون ۰٫۲۵ درصد است در بازار لحاظ شده است.

نقدینگی بیش از حد در منطقه یورو، یا به عبارتی پول نقد مازاد در سیستم مالی بانکی اروپا که توسط بانک ها مورد نیاز نیست به تعهدات ۱۲۵٫۵ میلیارد یوروی (معادل ۱۷۰ میلیارد دلار ) عمل کنند به کمترین حد از ماه دسامبر ۲۰۱۱ به این سو رسیده است.

از این رو به خاطر رشد نرخ هزینه های وام های ناامن شبانه و از آنجایی که آقای دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) در این ماه گفته بود که بانک مرکزی آمادگی دارد که برای مقابله با سفت کردن بی جا در بازار پول کوتاه مدت اروپا” وارد عمل شود، این احتمال وجود دارد که لااقل در طی سه ماهه آینده شاهد کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا به میزان ۱۰ الی ۱۵ واحد (به میزان ۰٫۱۵ درصد) به سطح ۰٫۱ درصد باشیم.

بنابراین همچنان بر این باوریم که با توجه به واگرایی بین سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا و آمریکا، روند اصلی زوج ارز یورو – دلار نزولی است و از این رو برای معاملات امروز مترصد برای رسیدن قیمت زوج ارز یورو – دلار به سطوح ۱٫۳۵۶۰ ، ۱٫۳۵۷۰ ، ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ حتی ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۵۰ برای ورود به پوزیشن فروش هستیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در زوج ارز دلار- ین ژاپن دیروز دیدیم که معامله گران با رسیدن قیمت به نرخهای نزدیکی ۱۰۳٫۰۰ اقدام به فروش کردند و از این رو، انتظار می رود در کوتاه مدت هرگونه حرکت صعودی، دوام چندانی نداشته باشد.

برای امروز سفارشات فروش در حوالی ۱۰۳٫۰۰ قرار دارد و ما همچنان به گرفتن پوزیشن های فروش ادامه می دهیم زیرا پیش بینی می کنیم که قیمت بتواند دو مرتبه سطح ۱۰۱٫۷۷ را لمس کند.

این سطح پایین ترین نرخ به ثبت رسیده در سال ۲۰۱۴ تا کنون و همچنین بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۹۵٫۸۱ به ۱۰۵٫۴۵ می باشد. از این رو فعلا این منطقه حمایت قیمت محسوب می شود و احتمالا برای مدتی (طی ۲ الی ۴ هفته) قیمت در درون ابر ایچیموکو که منطقه ۱۰۱٫۰۷ تا ۱۰۳٫۴۶ را پوشش داده در نوسان باشد.

اکنون در کوتاه مدت هیچگونه تردیدی نیست که روند فعلی حرکت دلار – ین ژاپن تا زمانیکه در زیر سطح مقاومت اصلی ۱۰۳٫۰۰ قرار دارد، نزولی است .

خوشبختانه برای کسانی که هنوز وارد بازار نشده اند، اکنون زمان مناسبی است تا از ادامه حرکت نزولی با هدف ۱۰۱٫۷۷ به سود برسند البته برای امروز برخی از سفارشات خرید در منطقه ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند که ما پیشنهاد می کنیم در حول و حوش سطح ۱۰۲٫۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام کرد.

در سایر تحولات در زوج ارز یورو  – ین ژاپن همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت آن در تلاش برای شکست سطح ۱۳۸٫۴۴ و ۱۳۸٫۴۱ که بر روی کف ابر ایچیموکوی قرار گرفته می باشد.

با توجه به تشدید جریان ریسک گریزی و نگرانی ها از بحران اقتصاد کشورهای نوظهور یافته که منجر به سقوط بازارهای سهام شده است، چنانچه قیمت این زوج ارز به زیر این سطح برسد زمینه را برای کاهش بیشتر تا منطقه ۱۳۵ در طی روزهای آتی فراهم می سازد.

سفارشات فروش این زوج ارز در منطقه ۱۳۹٫۳۰ و ۱۳۹٫۵۰ وجود دارند. از سوی دیگر، در حال حاضر این گمانه رو به تقویت است که ممکن است آقای دراقی و اعضای بانک مرکزی اروپا در نشست هفته آینده بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم به اعمال سیاستهای انبساطی و حتی کاهش نرخ بهره در ماههای آتی بگیرند امری که منجر به کاهش بیشتر ارزش یورو در مقابل ین ژاپن و دلار آمریکا می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن

یورو ین ژاپن