تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

قیمت نفت خام سبک آمریکا هنوز در کانال افزایشی قرار دارد و این کانال صعودی قیمت مدتی است که مسیر قیمتی نفت را مشخص ساخته است.

هنوز نشانه قطعی از بازگشت روند کاهشی نداریم ولی به نظر میرسد قیمت در اواخر مسیر اصلاحی باشد. فاصله قیمتی مهمی در ۹۶٫۸۰ تا ۹۶٫۳۰ دلار/بشکه وجود دارد که قیمت با ورود به آن شانس اولیه قرار گرفتن در روند رو به جلو را خواهد یافت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است پس از این حمله قیمت به نقاط بالاتر و برخورد قیمت به سقف تونل، شاهد یک اصلاح قیمتی و سپس پول‌ بک قیمت هستیم که در مجموع شاهد اتفاقات مهم قیمت در طی یک هفته اخیر در درون کانال بوده‌ایم.

در نمودار زیر شکسته شدن سطح مقاومت ۹۸٫۶۰ راه را برای صعود بیشتر نفت در موج افزایشی C تا سطح ۹۹٫۱۵ و پس از آن ۱۰۰٫۰۸ هموار خواهد ساخت.

البته برای تایید این سناریو می بایست قیمت بتواند حداقل ۱ ساعت بالای مقاومت ۹۷٫۶۶ تثبیت شود. در حرکت نزولی نیز در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۹۶٫۳۰ سطح بعدی حمایت قیمت بر روی نرخ ۹۵٫۲۵  قرار دارند.

برای معاملات امروز کف کانال سطوح بسیار مهم و حیاتی است که می تواند پیوت با اهمیتی برای قیمت نفت باشد که امکان بازگشت به روند افزایشی از نزدیکی کف کانال وجود دارد.

بنابراین کف کانال همچنان به عنوان سطوح حمایت مستحکم قلمداد می شود که می توانند فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید باشد. در حرکت نزولی نیز تا زمانیکه قیمت به زیر سطح حمایت ۹۶٫۳۰ دلار/بشکه نرسیده است نمی توان از تغییر روند قیمت اطمینان حاصل نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نگرانی های کنونی بازار از وضعیت بازارهای نوظهور یافته محرکی برای کاهش قیمت به سطح ۱۰۶٫۰۰ دلار/بشکه شده است.

با توجه به جو ریسک گریزی حاکم بر بازارها که از تحولات اقتصادهای نوظهور یافته بوجود آمده است فعلا در بازار کالا حرکت رو به سقوط نفت برنت همچنان ادامه دارد .

اگر در معاملات امروز سطح حمایت ۱۰۶٫۰۰ با قدرت شکسته شود و قیمت به نرخهای پایین حرکت کند، فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش و سقوط تا نرخ ۱۰۵٫۴۸ (پایین ترین سطح روز ۱۷ ژانویه) فراهم خواهد آمد.

تشکیل الگوی کاهشی در نمودار روزانه نشان می دهد که فروشندگان در حال به کنترل درآوردن اوضاع هستند. بدین ترتیب، ترجیح می دهیم در سطوح پایین ۱۰۶٫۰۰ اقدام به ورود در پوزیشن فروش نماییم.

در حال حاضر فروشندگان زیادی آماده ورود به پوزیشن های فروش شده اند و این نشان دهنده آن است که فروشندگان در حال حرکت برای استمرار حرکت کاهشی هستند. از این نقطه به بعد، بهترین استراتژی، ورود به پوزیشن فروش در نرخهای پایین برای رسیدن مجدد به نرخ ۱۰۵٫۴۸ دلار/بشکه است که کف موج ۵ محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت