تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

استراتژی معاملاتی ما در مورد این زوج بخوبی عمل کرده است و با سقوط قیمت به زیر سطح ۱٫۳۵۰۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن های فروش شکل گرفته است.

یورو در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد. بطوریکه هم اکنون قیمت آن به کمترین سطوح ۲ ماهه گذشته سقوط کرده است.

یکی از دلایلی که به باور ما احتمال کاهش قیمت این زوج ارز زیاد است آنکه این انتظار وجود دارد که حتی بانک مرکزی اروپا در هفته جاری اقدام به کاهش نرخ بهره بانکی نماید که این امر موجب تضعیف بیشتر یورو می گردد .

نکته دیگر آنکه، میزان قیمت مصرف کنندگان اروپا در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۰٫۷% کاهش یافت و از این رو، این احتمال که ECB به خاطر مقابله با پدیده تورم منفی و تقلیل قیمتها برای طولانی مدت سیاستهای انبساطی خود را حفظ کند و اقدام به خرید اوراق قرضه نماید، وجود دارد.

از سوی دیگر در مسیر این حرکت، مقاومت های بسیاری برای یورو در مقابل دلار وجود دارد که از جمله می توان به سطوح ۱٫۳۵۳۰ ، ۱٫۳۵۵۰ ، ۱٫۳۵۶۰ و در ادامه منطقه ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ اشاره کرد که برای امروز اتفاقا سفارشات فروش به ترتیب در ۱٫۳۵۳۰ – ۱٫۳۵۵۰ بعدی ۱٫۳۵۶۰ و مرحله آخر در ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ چیده شده اند و سفارشات خرید نیز در منطقه ۱٫۳۴۷۰ – ۱٫۳۴۶۵ الی استاپ ۱٫۳۴۵۰ وجود دارند.

به باور ما، از آنجاییکه مشکلات اقتصادی اروپا به زودی قابل حل و فصل نیست، فشارهای نزولی بر یورو بار دیگر آغاز خواهد شد و با توجه به استمرار حرکت نزولی یورو در هفته های اخیر، می توان انتظار داشت که حرکت کاهشی فعلی تا محدوده نرخ ۱٫۳۴۳۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۹۴) ادامه یابد که در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن نیز همچنان حرکت نزولی را دنبال می کنیم تا فرصتهای فروش را از دست ندهیم. برای امروز سفارشات فروش در حوالی ۱۰۲٫۴۰ ، ۱۰۲٫۵۰ الی ۱۰۲٫۷۰ قرار دارند.

برای معاملات امروز اشاره اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال زوج دلار- ین ژاپن، بیشتر بر مکث قیمت در ناحیه ۱۰۱٫۶۵ و ۱۰۱٫۶۰ و یا ریزش به سمت اهداف پائین‌تر است. فعلا قیمت درگیر منطقه ۱۰۱٫۶۵ و ۱۰۱٫۶۰  می باشد ولی به احتمال زیاد این دو ساپورت مهم فقط باعث مکث موقت قیمت خواهند بود و با توجه به تشدید نگرانی ها از سقوط بازارهای نوظهور یافته و جریان ریسک گریزی ، پس از اصلاح اندک قیمتی در این روند نزولی، شاهد نزول بعدی قیمت دلار در برابر ین ژاپن باشیم.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۳۷٫۳۰ ، ۱۳۷٫۲۰ الی استاپ ۱۳۷٫۰۰ سفارشات فروش در منطقه ۱۳۸٫۱۰ ، ۱٫۳۸٫۲۰ الی ۱۳۸٫۴۰ قرار دارند. 

برای کسانیکه بدنبال فروش این زوج ارز هستند با توجه به موقعیت سطوح حمایت و مقاومت می توان گفت که برای امروز ناحیه ۱۳۷٫۳۰ تا ۱۳۷٫۰۰ به احتمال زیاد منطقه حمایت است و می توان به عنوان حد تارگت خروج از پوزیشن های فروش در نظر گرفت

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو