تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت به حرکت اصلاحی اخیر خود در اطراف سطح حمایت ۹۶٫۰۰ دلار/بشکه پایان دهد و بعد از آن به سوی ۹۷٫۱۲  افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت پس از لمس سطح مقاومت ۹۸٫۵۱ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۰۰٫۷۵ – بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر – به ۹۱٫۲۴ –  پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) قرار دارد.

در این حرکت اصلاحی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی نتوانست که به عنوان مانع و حمایت قوی و مستحکم عمل کند و احتمال اینکه در اطراف سطح حمایت مهم ۹۶٫۰۰ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) به حرکت اصلاحی خود خاتمه دهد بسیار زیاد است.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۹۶٫۰۰ و تثبیت حداقل ۲ ساعت زیر آن موجب کاهش به سوی ۹۴٫۸۷ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

حال با فرض ادامه رشد قیمت، می توان تارگت‌های بعدی قیمت را در میان مدت در ۹۷٫۱۲ و ۹۸٫۵۱ به حساب آورد و در غیر این صورت و اصلاح احتمالی قیمت، آنگاه اعداد و نقاط ۹۶٫۰۰ و ۹۴٫۸۷ دلار/بشکه اهداف اصلاح قیمت خواهند بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت  نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت برای مدتی در اطراف سطح حمایت ۱۰۵٫۴۴ دلار/بشکه قرار گیرد و بعد از آن این احتمال وجود دارد که به سوی سطح ۱۰۶٫۷۲ ( بالاترین سطح دیروز) افزایش یابد.

این سطح حمایت بر روی پایین ترین سطح روز ۱۷ ژانویه تشکیل شده است که موجب تشکیل حرکت اصلاحی در قالب سه موج a و b و c شده است و تا کنون موج a و موج b کامل شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج c  می تواند حتی به بالای موج a  و سطح ۱۰۶٫۷۲ برسد. در حرکت نزولی تنها به شرط نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۵٫۴۴ موجب از سر گیری حرکت نزولی به سوی سطح ۱۰۴ می شود که این سطح را تشکیل سقف دو قلو در بین روز ۲۲ ژانویه و ۳ فوریه تایید می کند.

در هر صورت برای امروز انتظار داریم که قیمت برای مدتی در بالای سطح حمایت ۱۰۵٫۴۴ در نوسان باشد و بعد از آن احتمال افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۶٫۷۲ دلار/بشکه بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت  نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت