تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB)  قیمت یورو در مقابل دلار همچنان مابین نرخهای ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۵۵۰ قرار دارد اما الگوی نزولی به ادامه حرکت کاهشی قیمت تا سطح ۱٫۳۴۳۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۹۴) اشاره دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است ابر ایچیموکوی که کف آن بر روی ۱٫۳۵۹۵ قرار دارد بر روی قیمت سنگینی می کند و حتی خطوط تنکان سن و کیجون سن نیز سیگنال نزولی را نشان می دهند و این موضوع نشان می دهد که در حرکتهای برگشتی و اصلاحی معامله گران تمایل زیادی به گرفتن پوزیشن های فروش دارند.

برای امروز سفارشات فروش زوج ارز یورو – دلار به ترتیب بر روی منطقه مقاومت ۱٫۳۵۵۰ – ۱٫۳۵۶۰ بعدی ۱٫۳۵۷۵ – ۱٫۳۵۸۰ الی مرحله آخر که در حوالی ۱٫۳۶۰۰ قرار دارند. چنانچه در هفته جاری سطح ۱٫۳۴۳۶ شکسته شود زمینه برای سقوط به ۱٫۳۳۹۹ ( پایین ترین سطح روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۳) بیشتر می شود.

البته قبل از آن برای امروز مقداری از سفارشات خرید در حدود منطقه ۱٫۳۴۸۰ – ۱٫۳۴۷۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۴۵۰ قرار دارند که برای امروز می تواند مانع از کاهش قیمت گردد.  

این هفته در روز پنجشنبه عمده توجه بازار به جلسه بانک مرکزی اروپا است. هر چند برای جلسه این هفته انتظار تغییری در نرخ بهره اروپا را نداریم اما به اعتقاد ما، کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا می تواند به تضعیف یورو بیانجامد.

بنابراین برای امروز هر چند حرکت اصلاحی تنها تا سطح ۱٫۳۵۴۰ پیش رفته است اما پس از آن انتظار داریم که بار دیگر فشارهای نزولی یورو آغاز شود.

این موضوع نشان می دهد تا زمانیکه قیمت در زیر سطوح مقاومت ۱٫۳۵۵۰ – ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۵۷۵ – ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ (زیر کف ابر ایچیموکو) قرار دارد، همچنان فشارهای نزولی پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

هراس از وضعیت آشفته بازارها مالی و عمیق تر شدن افت اقتصاد جهانی در واکنش به بحران بازارهای مالی نوظهور یافته نسبت به آنچه در ابتدا تصور می شد، موجب سقوط مجدد شاخصهای سهام وال استریت گردیده است و در نتیجه، دلار در برابر ین ژاپن به پایین ترین سطوح ۲ ماهه گذشته تضعیف شد.

اگرچه حرکت نزولی اخیر زوج ارز دلار- ین ژاپن قادر به عبور قیمت از سطح ۱۰۰٫۷۵ و ۱۰۰٫۵۰ نگردید، اما این زوج همچنان روند نزولی خود را حفظ کرده و این درحالی است که اخبار مرتبط با سقوط بازارهای مالی نوظهور یافته موجب افزایش فشارهای نزولی بر این زوج ارز شده است .

از این رو می توان امروز با توجه به تحولات بازارهای سهام با فروش در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۵۰ الی ۱۰۱٫۷۷ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۹۵٫۸۱ الی ۱۰۵٫۴۵) انتظار فرود بیشتر قیمت تا سطوح پایین تر ۱۰۰٫۸۰ و ۱۰۰٫۷۰ الی منطقه ۱۰۰٫۶۰ و ۱۰۰٫۵۰ شد.

چنانچه سطح استاپ ۱۰۰٫۵۰ شکسته شود، اقدام به ورود به پوزیشن فروش کرده و به انتظار کاهش تا نرخهای ۱۰۰٫۰۹ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و سپس حوالی ۱۰۰ و ۹۹٫۹۷ ( پایین ترین قیمت روزهای ۲۱ و ۲۰ نوامبر) خواهیم بود.

این بدان معنا است که فروشندگان این زوج ارز در بالای سطوح ۱۰۱٫۷۷ و ۱۰۲٫۰۰ یعنی در سطح ۱۰۲٫۴۵ دستورات استاپ با هدف ۱۰۰٫۲۵ و ۱۰۰٫۰۰ قرار داده اند که البته ما برای امروز پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی حمایت ۱۰۰٫۸۰ و ۱۰۰٫۷۰ الی ۱۰۰٫۶۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۹۵٫۸۱ به ۱۰۵٫۴۵) نسبت به تسویه فروش اقدام نماید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

 ین ژاپن