تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در نمودار روزانه شاهد حرکت قیمت برای تشکیل یک الگوی مثلث هستیم. برای امروز در صورت شکست مقاومت ۱۲۶۰ و قطعی شدن تشکیل الگو توان رشد تا هدف در محدوده ۱۲۷۸ دارد. که البته قبل از رسیدن به این سطح مقاومت هایی نیز در این مسیر پیش رو خواهد داشت.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم تغییرات قیمتی اونس طلا تا کنون طی مدت مذکور بین دو سطح حمایتی و مقاومتی محدود شده و الگوی مثلث را شکل داده است.

ویژگی بارز و اصلی این نوع از مثلث این است که بطور کلی یک خط روند افقی )مقاومت) دارد که سقف های قیمتی را تقریباً در یک سطح به یکدیگر وصل می کند و یک خط روند صعودی (حمایت) در حال اتصال کف های قیمتی بالاتر و بالاتر است.

تفسیر آن بدین صورت است وقتیکه قیمت بالای خط مقاومت می شکند (احتمال انحراف معین وجود دارد)، معمولاً جایی بین وسط ½ و سه چهارم ¾ از طول الگو، یک سیگنال خرید به دست می آید.

قیمت هدف بطور کلی قیمت پس از شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی بالا می رود و لااقل تا سطح هدف اش صعود می کند که طبق فرمول زیر محاسبه می گردد:

T = R + H

در این فرمول:

T – برابر است با قیمت هدف

R – برابر است با مقاومت (خط افقی)

H – برابر است با ارتفاع الگو (فاصلۀ بین دو سر خطوط حمایت و مقاومت در الگوی مثلث کامل شده).

بنابراین در حال حاضر قیمت در پایین خط روند افقی و بالای خط روند صعودی قرار گرفته است، بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً در درون الگوی مثلث است تا از این الگو خارج شود. خصوصاً تثبیت قیمت در بالای ۱۲۶۰ روندی کاملاً صعودی را تا سطح ۱۲۷۸٫۰۱ به همراه خواهد داشت.

در حرکت نزولی نیز، معامله گران برای فروش از زیر نرخ ۱۲۴۷ با هدف ۱۲۴۰ وارد عمل خواهند شد و پایین تر از آن مورد توجه نیست زیرا پس از برخورد قیمت با کرانه پایینی الگوی مثلث سریعا به محض تکمیل شدن موج c  در جهت رشد قیمت تغییر مسیر خواهد داد زیرا این الگوی مثلث اغلب به عنوان الگوهای ادامه دهنده مطرح می شوند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا