تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت و برنت دریای شمال 

چشم انداز حرکت نفت خام سبک آمریکا همچنان صعودی است و امروز در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۹۸٫۵۱ دلار/بشکه است و چنانچه بتواند از این سطح نیز عبور کند تا سطح ۱۰۰٫۷۵ افزایش می یابد.

همانگونه که در نمودار زیر می بینید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی آغاز شده از سطح ۱۰۰٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر) به ۹۱٫۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) می باشد.  

کاملا مشخص است که این حرکت موجب اصلاح قیمت به سوی سطح ۹۶٫۲۶ ( کمترین سطح روز ۳ فوریه) شده است که در نمودار زیر می بینید.

با توجه به اینکه بسیاری از حرکت اصلاحی اخیر به نرخهای بالاتر معکوس شده است به نظر می رسد که حرکت افزایشی قیمت به سوی سطح مقاومت ۹۸٫۵۱ از سر گرفته شده است و چنانچه این سطح نیز شکسته شود هیچ مانع قوی و قدرتمندی دیگری که بتواند در برابر افزایش قیمت ایستادگی کند وجود ندارد.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۷٫۱۲ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سطح ۹۶ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی ) می شود.

در هر صورت از منظر فاندامنتالی و تکنیکالی، روند حرکت قیمت همچنان صعودی است و همانطور که در بالا گفته شد از دید تکنیکال، مجدد احتمال شروع یک حرکت افزایشی به سطح ۹۸٫۵۱ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن دو مرتبه سطح ۱۰۶٫۷۲ دلار/بشکه یعنی بالاترین سطح روز دوشنبه را لمس کند زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت برگشتی از سطح ۱۰۵٫۴۰ ( پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ) کامل شده است.

این حرکت اصلاحی پس از برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۰۵٫۴۴ (پایین ترین سطح روز ۱۷ ژانویه) اتفاق افتاده است. از نظر بررسی امواج الیوت ، این موج برگشتی در قالب سه موج a و b  و c تشکیل شده است که تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و ما هم اکنون در موج c هستیم که می تواند قیمت را تا سقف موج a یعنی سطح ۱۰۶٫۷۲ برساند.

با این حال تحولات تکنیکال وضعیت نامشخصی را نشان می دهند زیرا هنوز مشخص نیست که آیا پس از تشکیل سقف دو قلو در منطقه ۱۰۸٫۵۰ کف دو قلو در منطقه ۱۰۵٫۴۴ ساخته شده است ؟ یا  خیر؟

با در نظر گرفتن سقف دو قلو در منطقه ۱۰۸٫۵۰ در حرکت کاهشی نفوذ قیمت نفت برنت به زیر سطح ۱۰۵٫۴۴ باعث کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۴ می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت