تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که امروز مجدد قیمت بالاترین سطح روز گذشته خود یعنی سطح ۱۲۷۳٫۲۶ را لمس کند زیرا حرکت اصلاحی که از این سطح آغاز شده تکمیل گردیده است.

این حرکت تصحیحی صرفا پس از تکمیل حرکت پنج موجی که از سطح ۱۲۳۸٫۱۴ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ ژانویه) شروع شده بود صورت گرفته که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید. 

نظریه امواج الیوت نشان می دهد که چنین چرخه تنها نیست و این به احتمال زیاد توسط چرخه مشابه و یا بزرگتر دیگری دنبال می شود. تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی سطح حمایت قیمت را در نرخ ۱۲۵۲ مشخص کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است .

دیروز دیدیم که پس از لمس سطح ۱۲۷۳٫۲۶ نوسانات سنگینی بر روی قیمت اونس طلا وارد شد اما قیمت همچنان خود را در بالای سطح حمایت ۱۲۵۲ تثبیت کرده است که درنتیجه، فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران در نرخهای نزدیکی سطوح حمایت با هدفهای ۱۲۷۳ و ۱۲۷۸ فراهم خواهد کرد .

در حرکت نزولی ، حتی اگر امروز سطح حمایت ۱۲۵۲ شکسته شود نبایستی منتظر کاهش بیشتر قیمت باشیم زیرا منطقه کف و حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۱۲۴۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد که از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری خواهد کرد.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز تمرکز فعلی بازار به آمار ماهیانه اشتغال آمریکا (NFP) است که فردا منتشر می شود و یکی از مهمترین رویدادهای هفته خواهد بود.

آمارهای این دوره به این علت اهمیت دارد که در شرایط فعلی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) برنامه کاهش محرکهای مالی را تصویب نموده اما ادامه تعدیل این بودجه، به انتشار آمارهای اقتصادی مهم و از جمله وضعیت اشتغال، وابسته است.

برای فردا پیش بینی بازار ایجاد حدود ۱۸۴۰۰۰+ فرصت شغلی جدید در بخش غیر کشاورزی (NFP) و تثبیت نرخ ببیکاری در عدد ۶٫۷% است .

اگر این شاخص NFP همانند آمار روز گذشته اشتغال بخش خصوصی کمتر از حد پیش بینی ها باشد، قیمت اونس طلا فرصتی برای احیا و جبران حرکت اصلاحی خود بدست خواهد آورد.

با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط معاملات تکنیکی و بنیادی در روزهای اخیر، احتمال صعود قیمت زیاد است و خرید در محدوده حمایت ۱۲۵۲ تا ۱۲۴۶ با در نظر داشتن حد استاپ زیر سطوح حمایت مستحکم ۱۲۳۸ و ۱۲۳۱ معقول می باشد که در صورت صعود، اهداف ۱۲۷۳ و ۱۲۷۸ مقاصد بعدی قیمت خواهند بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا