تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

روزهای گذشته قیمت زوج ارز یورو – دلار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم . رفتار یورو در برابر دلار در وضعیتی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۵۵۰ قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است .

زوج ارز EURUSD از ابتدای هفته تا کنون در نوار بسیار باریکی حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است . علت اصلی این سکوت انتظار برای روزهای پنجشنبه و جمعه است که سیاستهای بانکی ECB و اوضاع بازار کار امریکا روشن می شود .

در چنین وضعیتی هر چند برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز در منطقه ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۸۰ – ۱٫۳۴۷۰ الی استاپ ۱٫۳۴۵۰ و سفارشات فروش در منطقه ۱٫۳۶۰۰ چیده شده اند اما  امروز با توجه به نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع بهترین پوزیشن را صبوری می دانند .

امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) میزان نرخ بهره بانکی جدید خود را در ساعت ۱۶:۱۵ به وقت تهران اعلام خواهد کرد و انتظار می رود هیچگونه تغییری در این میزان (۰٫۲۵ درصد) صورت نگیرد اما عمده توجه بازار به کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی اروپا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران خواهد بود.

مسائلی همچون کاهش تورم ، تغییرات بازار پول ، رشد اقتصادی و تبعات بحران در اقتصادهای نوظهور یافته بر اروپا می تواند مسائل مورد بحث دراقی باشد و بسته به اینکه وی کدامیک ازینها را مشکل اصلی منطقه یورو بداند بازار در همان جهت حرکت خواهد کرد .

 با توجه به موج هفته گذشته بازار و تضعیف یورو و پابرجا بودن مسئله کاهش تورم ، احتمال تکیه دراقی بر مبارزه با کاهش تورم و تقلیل قیمتها بیشتر از سایر گزینه هاست که این مسئله منجر به کاهش یورو می شود.

برای امروز تثبیت قیمت در زیر نرخ ۱٫۳۴۵۰ (استاپ خرید که بر روی نرخ ۱٫۳۴۵۰ قرار دارد) می تواند زمینه را برای سقوط تا سطوح ۱٫۳۴۳۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۸۹۴) در نهایت ۱٫۳۴۰۰هموار کند.

لازم به ذکر است که حرکت صعودی دوام چندانی نخواهد داشت زیرا سطح مقاومت ۱٫۳۵۹۵ ( کف ابر ایچیموکو) و ۱٫۳۶۰۰ مانع از استمرار هر گونه حرکت صعودی می شود. بهتر است تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی اروپا بمانیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

برای امروز سفارشات فروش این زوج ارز در منطقه ۱۰۱٫۷۰ تا ۱۰۱٫۸۰ چیده شده اند و سقوط قیمت به زیر نرخ ۱۰۰٫۶۳ (بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و اطراف خط کیجون سن هفتگی) بسیار حائز اهمیت است زیرا نشان می دهد که سطح استاپ خرید معامله گرانی که برای امروز در منطقه ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۰٫۸۰ تا ۱۰۰٫۷۰ سفارشات خرید چیده شده اند شکسته شده و این زوج در معرض سقوط بیشتر به سوی سطح روانی ۱۰۰ (خط میانیگن متحرک ۲۰۰ روزه) می باشد.

به همین خاطر همچنان ترجیح می دهیم که در مسیر حرکت نزولی قیمت باقی بمانیم و به روند نزولی قیمت توجه خواهیم داشت و تا زمانیکه قیمت در بالای سطح ۱۰۲٫۱۰ (خط تنکان سن) و ۱۰۲٫۴۱ ( بالاترین سطح قیمت روز ۳ فوریه) قرار ندارد ، عجله ای برای ورود به پوزیشن های خرید نیست.

از این رو از آنجاییکه روند نزولی شاخصهای سهام جهانی همچنان پایدار است، تمایلی برای ورود به پوزیشن خرید نخواهیم داشت و باید توجه داشت که برای امروز منطقه ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۸۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش بوجود خواهد آورد.

در سایر تحولات به نظر میرسد قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن در حال فاصله گرفتن از سقف است و پتانسیل کاهش خوبی در قیمت آن ایجاد شده است که ممکن است قیمت را به نقاط پایین تری هدایت نماید.

برای امروز سفارشات فروش این زوج ارز در منطقه نزدیکی ۱۳۷٫۷۰ – ۱۳۷٫۸۰ الی ۱۳۸٫۰۰ با حد سود در منطقه حمایت ۱۳۶٫۵۰ و ۱۳۶٫۳۰ الی ۱۳۶٫۲۰ چیده شده اند. می توان انتظار داشت فروشندگان زوج یورو – ین ژاپن در سطوح بالا وارد بازار شوند و هم اکنون حرکت اصلی از آن فروشندگان یورو است.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۱۰ و ۰٫۹۰۰۰ بعدی حوالی ۰٫۸۹۸۵ و ۰٫۸۹۸۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۷۰ و ۰٫۹۰۸۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار  استرالیا – دلار آمریکا انتظار می رود برای امروز در منطقه ۰٫۸۹۰۰ و ۰٫۸۸۷۰ الی ۰٫۸۸۶۰ فرصتهای ورود به پوزیشن خرید و در منطقه نزدیکی ۰٫۸۹۹۰ تا استاپ ۰٫۹۰۰۰ فرصتهای برای فروش ایجاد شود و این سطح مقاومت امروز نیز محسوب می شود که اکثر استاپ سفارشات فروش در بالای سطح ۰٫۹۰۱۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا امروز سفارشات خرید در منطقه ۱٫۱۰۵۰ – ۱٫۱۰۴۰ و منطقه ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۰۲۵ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۱۱۲۰ – ۱٫۱۱۳۰ الی منطقه ۱٫۱۱۴۰ و ۱٫۱۱۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن