تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا در آستانه گزارش NFP 

امروز راس ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص NFP که یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی بازار کار ایالات متحده است اعلام خواهد شد . در آستانه اعلام این خبر، شاخصهای مربوط به بازار کار بسیار ضعیف اعلام شده اند که پیش زمینه مناسبی را ایجاد نمی کنند.

ADP  شاخص اشتغال بخش خصوصی آمریکا در روز چهارشنبه رقم ۱۷۵۰۰۰+ اعلام شد. ماه گذشته نیز NFP  به ۷۴۰۰۰+ رسید و برای این ماه بازار انتظار رقم ۱۸۵۰۰۰+ را دارد .

 تمامی شاخصهای اخیر ایالات متحده حکایت از آمارهای ضعیف اقتصاد این کشور می کند و در صورتیکه NFP امروز ضعیف تر از حد انتظار اعلام شود باید از هم اکنون اونس طلا را در حوالی  ۱۲۷۴ و ۱۲۷۸ حتی بالاتر دید .

از این رو  در صورت کاهش این شاخص به پایین ۱۸۵۰۰۰+ اوضاع بازار کار آمریکا چندان مثبت ارزیابی نمی شود که تقویت اونس طلا را در پی دارد . این تقویت احتمالا موجب شکسته شدن سطح ۱۲۷۴  خواهد شد و به عنوان مثال مقاومت ۱۲۷۸ نیز خواهد شکست که شکست مهمی محسوب می شود .

اما در صورت افزایش NFP به بالای ۱۸۵۰۰۰+ می توان انتظار اصلاح و برگشت را داشت و در صورتی که این اتفاق رخ دهد اونس طلا از این فرصت برای ایجاد یک موج اصلاحی استفاده می کند و مقداری برمی گردد اما باید دید که موفق به شکست سطوح حمایت در نمودار زیر می شود یا خیر؟

در سایر تحولات پس از تعطیلات سال نو چینی ها امروز خریداران اصلی و بزرگ طلا به بازار برگشتند و فعالیت خود را آغاز کردند و طبق روال معمول امروز نیز چینی ها خریدار طلا بودند و این موضوع از میزان حق پریمیوم طلا آنها مشخص است زیرا حق پریمیوم طلا در بازار شانگهای چین از ۴ دلار (قبل از تعطیلات) به ۹٫۵ دلار افزایش یافت و هر چقدر این حق پریمیوم بالا باشد نشان می دهد که تقاضای خرید فیزیکی نسبت به آخرین روز قبل از تعطیلات سال نو مقداری رشد یافته است.

از نظر تحلیل تکنیکال برای قیمت جهانی اونس طلا همچنان استراتژی افزایشی  به سطح ۱۲۷۳ را مد نظر قرار می دهیم و انتظار داریم که مجدد قیمت بتواند سطح ۱۲۷۳٫۲۶ را لمس کند.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی اخیر قیمت که از سطح ۱۲۷۳٫۲۶ شروع شده در سه موج کوچک a و b  و c شکل گرفته است و طول موج c کوتاهتر از طول موج a بوده است.

همچنین در نمودار زیر مشخص است که هر دو موج a و c نتوانسته اند که به زیر سطح حمایت ۱۲۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۲۳۸٫۱۴ – پایین ترین سطح روز ۳۱ ژانویه به ۱۲۷۳٫۲۶) برسند.

به همین خاطر به باور ما این سطح حمایتی که بر روی نرخ ۱۲۵۲ ساخته شده است نهایت اصلاح قیمت از سطح ۱۲۷۳٫۲۶ می باشد و چنانچه به همین صورت در بالای سطح ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تثبیت شود می تواند به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۳٫۲۶ و ۱۲۷۸ افزایش یابد. بهتر است تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر واکنش بازار به آمار اشتغال آمریکا باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا