تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن برای مدتی بین سطوح ۹۷٫۱۲ الی ۹۸٫۵۱ دلار/بشکه در نوسان باشد تا بعد از آن دوباره با افزایش روبرو شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این محدود خنثی بین خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۱۰۰٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر) به ۹۱٫۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) تشکیل شده است.

علیرغم اینکه دوباره قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۹۸٫۵۱ ناموفق بود اما همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده است و به باور ما حرکت اصلاحی که پس از برخورد قیمت به سطح مقاومت ۹۸٫۵۱ صورت گرفته بسیار کوتاه خواهد بود نسبت به حرکت اصلاحی قبلی که پس از لمس سطح ۹۸٫۵۹ به حدود ۹۷٫۱۲ صورت گرفت.

برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح ۹۸٫۸۳ (بالاترین سطح روز گذشته) دست یابد زمینه برای رشد قیمت به سوی سطح ۱۰۰٫۷۵ فراهم می شود. 

بدین جهت، می توان در نرخهای پایین اقدام به خرید کرد و توجه داشته باشید که سطوح حمایت بر روی نرخهای ۹۷٫۱۲ و ۹۶٫۶۰ الی ۹۶٫۳۰ قرار دارند. بنابراین برای امروز با شکسته شدن سطح ۹۸٫۸۳ دلار/بشکه بار دیگر تمرکز بازار بر ادامه حرکت صعودی خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز با توجه به کف سه قلوی که در محدوده ۱۰۵٫۴۰ دلار/بشکه ساخته شده قیمت آن به سطح ۱۰۸٫۰۵ افزایش یابد.

در نمودار زیر مشخص است که این پترن در منطقه اطراف سطح ۱۰۵٫۴۰ یعنی از روز دوشنبه تا پنجشنبه شکل گرفته است و در آستانه گزارش آمار اشتغال آمریکا (NFP) می بایست در انتظار نوسانات قیمت نفت برنت باشیم.

به باور ما برگشت قیمت به سوی خط گردن در نرخ ۱۰۶٫۷۲ کامل شده است و هم اکنون می بایست منتظر افزایش بیشتر قیمت بود. همچنین در نمودار زیر مشخص است که ما در الگوی کف دو قلو بزرگ قرار داریم که این الگو همچنان پایدار است و چنانچه بتواند به بالای ۱۰۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژانویه) برسد این موضوع را تایید خواهد کرد.

از این رو برای معاملات امروز چنانچه حرکت صعودی قیمت قادر به تثبیت در بالای سطح ۱۰۸٫۴۰ باشد، می توان به استمرار صعود تا سطوح بالاتر امیدوار بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت