تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

روز گذشته پس از اظهارات ریس بانک مرکزی اروپا و عدم اشاره به سیاستهای انبساطی کمّی (QE) یورو در مقابل دلار تقویت شد اما به رغم تلاشهای افزایشی به بالای سطح ۱٫۳۶۰۰، به دلیل ناتوانی در استمرار این حرکت به بالای خط کیجون سن در نرخ ۱٫۳۶۰۸، انتظار داریم در سطوح نزدیکی مقاومت ۱٫۳۶۲۰ و ۱٫۳۶۵۰ (استاپ بالای آن قرار دارد) فرصتهایی برای شروع حرکت کاهشی آغاز شود.

ابر ایچیموکو همچنان بر قیمت یورو سنگینی می کند و ابر همانطور که در نمودار زیر مشخص گردیده است منطقه حدود ۱٫۳۵۹۵ الی ۱٫۳۷۲۴ را پوشش داده است.

خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال نزولی صادر کرده اند که موقعیت فروش را نشان می دهند. برای امروز استراتژی معاملاتی فعلی می تواند اقدام به خرید در سطوح پایین باشد و در این مسیر، سطح حمایت اولیه ۱٫۳۵۵۰ است و پس از آن سطوح بعدی نرخهای ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ قرار دارند که فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید و منطقه ۱٫۳۶۲۰ الی ۱٫۳۶۵۰ موقعیت مناسب برای فروش محسوب می شوند.

مهمترین خبر امروز، اعلام گزارش NFP آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است که انتظار می رود، تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه ژانویه به ۱۸۵۰۰۰+ برسد و نرخ بیکاری نیز در همان عدد ۶٫۷ درصد تثبیت شود.

چنانچه آمار امروز قوی تر از حد پیش بینی ها باشد قیمت زوج یورو – دلار به سوی ۱٫۳۵۰۰ و چنانچه کمتر از حد انتظار اعلام شود قیمت به سوی ۱٫۳۶۵۰ حرکت خواهد کرد. در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران انتظار نوسانات شدید خواهیم ماند

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز تا زمانیکه قیمت در بالای نرخ ۱۰۱٫۲۰ (کف ابر ایچیموکوی روزانه ) قرار دارد روند حرکت این زوج در کوتاه مدت به صعودی تبدیل شده است و هدف رسیدن قیمت به سطح ۱۰۳٫۰۹ ( بر روی خط کیجون سن ) و ۱۰۳٫۳۵ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد که در نمودار زیر مشخص است و دیروز قیمت موفق به تثبیت خود در بالای سطح ۱۰۲٫۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) گردید.

برای امروز در حال حاضر، بهترین استراتژی خرید در محدوده نرخهای ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۷۰ الی ۱۰۱٫۵۰ و مرحله آخر سفارشات خرید در منطقه ۱۰۱٫۲۰ و ۱۰۱٫۰۰ قرار دارند.

برای امروز قیمت در نرخهای ۱۰۲٫۵۰ ، ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۳٫۰۰ با مقاومت بسیار مستحکمی مواجه است و از نظر تکنیکالی نفوذ قیمت به بالای این سطوح، به معنای شروع یک حرکت افزایشی قدرتمند است که البته این حرکت بستگی به خبر امروز آمار اشتغال آمریکا و واکنش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ده ساله آمریکا و بازار سهام به آمار امروز دارد .

برای معاملات امروز چنانچه رقم نهایی بالاتر از حد پیش بینی ها باشد  و سطح ۱۰۲٫۵۰ نیز شکسته شود هدف بعدی، یعنی رسیدن قیمت به نرخ ۱۰۲٫۸۰ و ۱۰۳٫۰۰ را برای بازار به تصویر خواهد کشید و به همراه آن، انتظار می رود، حرکت صعودی باز هم ادامه داشته باشد.

اما از سوی دیگر چنانچه تعداد آمار اشتغال آمریکا پایین از حد پیش بینی ها باشد،  فروشندگان تنها با شکسته شدن سطح ۱۰۱٫۲۰ (کف ابر ایچیموکو) و ۱۰۱٫۰۰ وارد معامله خواهند شد.

در هر صورت برای امروز معامله گران در انتظار اعلام اخبار مهم میزان اشتغال ایجاد شده به استثنای اشتغال بخش کشاورزی (non-farm payrolls)  در ماه ژانویه و آمارهای مرتبط با اشتغال هستند که این گزارش امروز راس ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن