تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

روز جمعه در شرایطی که بازار انتظار ۱۸۵ هزار افزایش شغل را در آمریکا داشت ۱۱۳ هزار شغل خبر نهایی بود. بنابراین دو ماه پیاپی NFP منفی اعلام شد و این مسئله خبری تلخ برای اقتصاد آمریکا محسوب می شود و به همین خاطر شاهد افزایش قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۲۷۰ بودیم.

اکنون، وضعیت بازار جهانی اونس طلا همچنان دستخوش تحولات آمارهای اقتصادی آمریکا و سقوط بازارهای سهام است که به خاطر نگرانی های اخیر از اقتصاد بازارهای نوظهور بوجود آمده است. هنوز هم اخبار ناخوشایندی از وضعیت نابسامان کشورهای نوظهور و آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا به گوش می رسد و سایه سقوط بازارهای سهام هر روز سنگین تر از روز قبل، بر اقتصاد جهانی سایه می اندازد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت جهانی اونس طلا کاملاً در بالای خط روند نزولی رسم شده تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از سقوط ۱۴۳۳٫۳۱ – بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳ به ۱۱۸۴٫۵۰ – پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) قرار گرفته و چنانچه این سطح شکسته شود راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۳۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد صعود وجود دارد.

باید توجه داشت که دستورهای خرید اتوماتیک معامله گران حرفه ای، در قیمتهای بالای ۱۲۸۰ چیده شده اند و در نتیجه، در صورتیکه سطح ۱۲۸۰ شکسته شود حرکتی صعودی دیگری را برای اونس طلا رقم خواهد زد.  

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت کاملا در بالای سطوح حمایت اصلی ۱۲۵۲ و ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است و بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً صعودی است، خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۲۸۰ روندی کاملاً افزایشی را به همراه خواهد داشت.

در نمودار زیر می بینیم که این بار دوم است که قیمت سطح مقاومت ۱۲۸۰ را لمس می کند. در اولین تلاش خود ناموفق بود اما انتظار داریم که در دومین حمله خود به این سطح بتواند با قدرت از سطح ۱۲۸۰ عبور کند. به همین دلیل برای امروز چشم انداز حرکت همچنان صعودی است و در این مسیر، هدف اولیه رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۱۲۸۰ است.

بنابراین به اعتقاد من امروز حرکت صعودی تا سطح مقاومت ۱۲۸۰ پیش خواهد رفت و در صورت تثبیت قیمت در بالای این سطح و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل اونس طلا نخواهد بود، امکان صعود بیشتر تا سطوح ۱۳۰۰ و ۱۳۰۹ نیز وجود خواهد داشت که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

 نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا