تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که مشخص است خط مقاومت روند بر روی نرخ ۱۰۰٫۷۵ دلار/بشکه تشکیل شده است و چنانچه قیمت بتواند از این سطح عبور کند راه برای صعود بیشتر به سوی سطح ۱۰۱٫۷۳ هموار می شود.

این سطح مقاومت بر روی بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر قرار گرفته است که با سطح مقاومت دیگری در نرخ ۱۰۰٫۶۸ یعنی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۹۶٫۲۶ پایین ترین سطح روز ۳ فوریه آغاز گردیده همراه شده است.

با توجه به شیب تند صعودی قیمت و از آنجایی که پس از انجام حرکت افزایشی اخیر هیچ حرکت اصلاحی را نداشتیم این احتمال وجود دارد که قیمت به محض نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱۰۰٫۷۵ مقداری اصلاح و پول بک داشته باشد و به سوی سطح ۹۹٫۸۴ و حتی حمایت ۹۹٫۰۰ برگردد تا پتانسیل کافی و قدرتمند برای عبور از این سطح را پیدا کند.

برای امروز تا زمانی که قیمت در بالای سطح حمایت ۹۸٫۳۶ قرار دارد، روند حرکت همچنان صعودی است، با این حال، اکنون احتمال شروع یک حرکت بازگشتی و اصلاحی تا نرخ ۹۹٫۸۴ و سطح حمایت ۹۹٫۰۰ وجود دارد. در حرکت صعودی تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۰٫۷۵ قطعاً موجب افزایش قیمت تا سطح ۱۰۱٫۷۳ دلار/بشکه خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن با توجه به اینکه قیمت آن توانسته است از سطح مقاومت ۱۰۹٫۲۱ عبور کند انتظار داریم که در معاملات امروز تا سطح ۱۱۰٫۱۱ دلار/بشکه صعود کند.

این دو سطح مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۱۳٫۰۲ (بالاترین سطح روز ۴ دسامبر) به ۱۰۵٫۴۰(پایین ترین سطح روز روز۳ فوریه ) قرار گرفته است.

صعود روز جمعه قیمت نفت برنت خیلی تند و سریع بوده است و نیاز به یک حرکت اصلاحی دارد تا دوباره در روندی افزایشی قرار گیرد.

از این رو برای امروز احتمال اینکه قیمت نفت برنت بتواند از سطح مقاومت ۱۱۰٫۱۱ با قدرت عبور کند تا حدودی بعید به نظر می رسد. بنابراین محتمل ترین سناریوی امروز آن است که قیمت ابتدا تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۰٫۱۰ برسد و بعد از آن مقداری به سوی سطح ۱۰۹٫۲۱ و حتی حمایت ۱۰۸٫۳۱ دلار/بشکه اصلاح کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت