تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

به دلیل انتشار اخبار ضعیف اقتصادی در ایالات متحده، یورو در مقابل دلار به شدت تقویت شد و قیمت این زوج ارز با شکستن سطح ۱٫۳۶۰۸ (خط کیجون سن) به سطوح نرخهای ۱٫۳۶۵۰ رسید اما برای امروز سفارشات فروش در نقاط ۱٫۳۶۵۰ و مرحله بعد در ۱٫۳۶۹۰ تا حد استاپ ۱٫۳۷۰۰ چیده شده اند که اجازه پیشروی بیشتر قیمت را نمی دهند.

هرچند امروز یورو با دستیابی به سطح ۱٫۳۶۵۰ موفق ظاهر شد اما قدرت ماندن در این منطقه را نداشت و طولی نکشید که به محدوده نوسان خود در روزهای اخیر مابین خطوط ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۶۵۰ بازگشت .

این رفتار موئد این مسئله است که معامله گران تا پیش از سخنرانی ژانت یلن (ریس جدید بانک مرکزی آمریکا) چندان علاقه ای به ریسک بالا ندارند و ترجیح می دهند تا واکنش ریس را نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا بدانند .

هنوز از طرف مقامات آمریکایی (به غیر از اظهارات اخیر ریچارد فیشر که روز جمعه در واکنش به آمار ضعیف اشتغال گفته بود بانک مرکزی آمریکا تحت تاثیر یک آمار قرار نمی گیرد) هیچ سخنی بر زبان رانده نشده و بنابراین در هفته جاری سخنرانی یلن در روزهای سه شنبه و پنجشنبه می تواند بازار را دچار شوک قابل توجهی بکند .

سطوح حمایت روند نیز بر روی نرخهای ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۵۸۰ الی منطقه ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۵۵۰ قرار گرفته است که محل سفارشات خرید امروز می باشند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است کف ابر ایچیموکوی بر روی نرخ ۱٫۳۵۹۵ و خط میانگین متحرک ۱۰ روزه بر روی نرخ ۱٫۳۵۸۱ قرار دارند که سفارشات خرید چیده شده اند و در حرکت صعودی چنانچه کندل ۱ ساعته بالای سطح ۱٫۳۶۵۰ می تواند تا نرخهای بالاتر صغود کند. حد استاپ ما برای نقاط فروش ۱٫۳۶۵۰ تا ۱٫۳۶۹۰ چند پیپ بالاتر از سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۷۰۰ قرار دارند.

بنباراین برای امروز معامله گران اقدام به گرفتن پوزیشن های خرید یورو در مقابل دلار از نقاط ۱٫۳۶۰۰ تا ۱٫۳۵۵۰ و اقدام به گرفتن پوزیشن های فروش از نقاط ۱٫۳۶۵۰ تا استاپ ۱٫۳۷۰۰ خواهند کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

 

UsdJpy :

هدف این زوج ارز تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۰۱٫۲۰ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) است و در صورت تقویت بیشتر دلار در مقابل ین ژاپن، هدف بعدی رسیدن به سطح ۱۰۳٫۰۹ (خط کیجون سن) خواهد بود که در نمودار زیر مشخص است. بسته شدن قیمت در بالای سطح خط تنکان سن که روز جمعه شاهد بودیم خود نشان دهنده قدرت روند صعودی این زوج ارز می باشد.

همچنین عدم توانایی قیمت در تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت مهم ۱۰۱٫۰۰ (بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۹۶٫۵۵ به ۱۰۵٫۴۵) خود بیانگر سیگنال خرید این زوج ارز می باشد.

ابر ایچیموکوی نیز منطقه حدود ۱۰۱٫۲۰ تا ۱۰۴٫۱۱ را پوشش می دهد که در نمودار زیر مشخص است. . به دلیل بسته شدن قیمت در بالای کف ابر ایچیموکوی روزانه، خریداران کماکان متمایل به خرید هستند و از این رو، هرگونه حرکت نزولی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید تلقی می شود.

برای امروز سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۱٫۸۰ الی ۱۰۱٫۷۰ سفارشات فروش نیز در حدود منطقه ۱۰۲٫۷۰ تا ۱۰۳٫۰۰ چیده شده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن به باور ما سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۳۹٫۱۰ و ۱۳۹٫۰۰ الی ۱۳۸٫۷۰ و سفارشات فروش در منطقه حول و حوش ۱۳۹٫۸۰ و ۱۳۹٫۹۰ و ۱۴۰ چیده شده اند و این سطوح مهمترین مقاومت قیمت محسوب می شوند که می تواند در مسیر حرکت صعودی، مانع بسیار جدی و محکم باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن