تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان با مقاومت ۱۰۰٫۷۵ دلار/بشکه مواجه است و ممکن است دوباره مثل دیروز به سطح حمایت ۹۹ برگردد مگر آنکه امروز سطح مقاومت ۱۰۰٫۷۵ با قدرت شکسته شود که آن وقت تا هدف ۱۰۱٫۷۳ صعود خواهد کرد.

این سطح مقاومت همانطور که روز گذشته گفتم بالاترین سطح روز ۲۷ دسامبر می باشد که با مقاومت دیگری در نرخ ۱۰۰٫۶۸ درگیر است که این سطح مقاومت نیز بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۹۶٫۲۶ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) آغاز گردیده واقع شده است.

این بار دوم است که قیمت موفق به عبور از سطح مقاومت ۱۰۰٫۷۵ نشده است و احتمال اینکه دوباره به سوی سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در نرخ ۹۹٫۰۰ برگردد وجود دارد تا با تجمیع انرژی بتواند از سطح مقاومت ۱۰۰٫۷۵ گذر کند.

بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً صعودی است، خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۰۰٫۷۵ روندی کاملاً صعودی را به همراه خواهد داشت .

معامله گران برای خرید نفت از نرخ ۱۰۰٫۷۵ و بالاتر  با هدف ۱۰۱٫۷۳ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وارد عمل خواهند شد. این مساله نشان می دهد که تمایل کلی بازار، همچنان خرید نفت را دنبال می کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار داریم که امروز قیمت آن با سطح حمایت ۱۰۸٫۳۱ دلار/بشکه روبرو شود و دوباره به حرکت افزایشی خود ادامه دهد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۱۳٫۰۲ (بالاترین سطح روز ۴ دسامبر) به ۱۰۵٫۴۰ ( پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ) تشکیل شده است .

به باور ما موج نزولی قیمت که از سطح ۱۰۹٫۷۵ (بالاترین سطح دیروز) شاهد بودیم صرفا در جهت برگشت قیمت به سوی خط گردن از الگوی کف دو قلو می باشد که بین روزهای ۱۷ ژانویه و ۷ فوریه ساخته شده است.

این الگو به صعود قیمت نفت برنت به حدود سطح ۱۱۱٫۲۲ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است و هنوز پتانسیل و فضای زیادی برای افزایش وجود دارد و صعود قیمت به بالای سطح ۱۰۸٫۹۰ سیگنالی در جهت تقویت بیشتر قیمت نفت برنت صادر خواهد کرد.

 بنابرایننفت برنت همچنان در روندی صعودی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که امروز چنانچه بتواند به بالای سطح ۱۰۸٫۹۰ دلار/بشکه برسد این صعود قدرتمندانه پیش رود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت