تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز قیمت این زوج ارز حرکت صعودی جدیدی را در نرخ ۱٫۳۶۸۳ (بالاترین سطح دو هفته گذشته) بدست آورد و تا قبل از سخنرانی امروز خانم یلن (ریس جدید بانک مرکزی آمریکا) روند حرکت مابین نرخهای ۱٫۳۶ و ۱٫۳۷ در نوسان خواهد بود.

در حال حاضر، تا زمانی که قیمت در بالای سطوح حمایت مستحکم ۱٫۳۶۱۵ و ۱٫۳۶۱۱ (به ترتیب خطوط میانگین متحرک ۳۰ و ۱۰۰ روزه گذشته) قرار دارد، حرکت صعودی ادامه خواهد یافت و شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) به کمترین نرخهای دو هفته گذشته رسیده است.

برای امروز معامله گران به افزایش پوزیشن های خرید یورو در مقابل دلار در سطوح ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۳۰ الی ۱٫۳۶۰۰ ادامه می دهند و حد سود خود را در منطقه ۱٫۳۶۹۰ و ۱٫۳۷۰۰ قرار داده اند.

موضع گیری های اخیر ریس جدید بانک مرکزی آمریکا و احتمال پشتیبانی ایشان از سیاستهای انبساطی می تواند راه را برای صعود یورو برای شکست سطح ۱٫۳۷۰۰ هموار کند و چنانچه امروز این سطح شکسته شود اهداف بعدی رسیدن قیمت به سطوح ۱٫۳۷۱۶ ( بالاترین سطح روز ۲۷ ژانویه) و ۱٫۳۷۲۱ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) خواهد بود.

با در نظر داشتن نشانه‌های ذکر شده فعلا محدوده قیمتی ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۳۰ تا ۱٫۳۶۰۰ ورود به خرید یورو با حد سود ۱٫۳۶۹۰ و ۱٫۳۷۰۰ منطقی به نظر می رسد. فقط باید توجه داشت که عبور امروز قیمت از سطح ۱٫۳۷۰۰ نشانه ای از شروع حرکت صعودی جدید است.

در هر صورت برای امروز سرمایه گذاران در انتظار آن هستند تا ببینند، تحولات اخیر در اقتصاد آمریکا چه تاثیری بر دیدگاه خانم یلن، رئیس جدید بانک فدرال آمریکا، در خصوص سیاستگذاری پولی و چشم انداز اقتصادی گذاشته است و خانم یلن، امروز و پنجشنبه در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان گزارش خواهد داد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

ورود معامله گران به پوزیشن های خرید دلار در مقابل ین ژاپن فرصتی است که در حال حاضر برای آنها ایجاد شده تا بار دیگر فرصتهایی را بدست آورند و این موضوع نشان می دهد که همچنان تقاضای خرید پابرجاست .

از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند صعودی باشد مخصوصا با توجه به اینکه برای امروز سفارشات خرید امروز به ترتیب در حدود ۱۰۲٫۱۰ ، ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۱٫۸۰ چیده شده اند.

کف ابر ایچیموکوی روزانه نیز در منطقه ۱۰۱٫۲۰ قرار دارد. از این رو برای معاملات امروز در صورت تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی، نرخهای محدوده ۱۰۲٫۱۰ تا ۱۰۱٫۸۰ فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید هستند .

سطوح مقاومت نیز به ترتیب بر روی نرخهای ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۳٫۰۰ می باشند. لازم به ذکر است که اظهارات امروز یلن در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران بسیار حائز اهمیت خواهد بود تا ببینیم که آیا او از کاهش محرکهای اقتصادی حمایت می کند و یا موضع انفعالی گرفته و سیاست “انتظار و مشاهده” بازار را دنبال خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن