خبر فوری: تحلیل قیمت جهانی اونس طلا پس از سخنرانی یلن 

دقایقی پیش یلن رئیس جدید بانک مرکزی ایالات متحده سخنرانی کرد و مباحثی را مطرح نمود که خریداران اونس طلا را بسیار خشنود کرد .

بدنبال اظهارات یلن مبنی بر اینکه بازار اشتغال آمریکا هنوز از بهبود کامل خود فاصله دارد، قیمت جهانی اونس طلا افزایش یافت. در حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه در نرخ ۱۲۸۹ قرار دارد و اگر حرکت صعودی قادر به تثبیت قیمت در بالای این سطح باشد، هدفهای بعدی به ترتیب بر روی نرخهای ۱۳۰۰ و پس از آن ۱۳۰۶ است.

رئیس بانک مرکزی آمریکا بودن در چنین وضعیتی چندان ساده نمی نماید و احتمالا یلن نیز ترجیح می دهد تا سخنان چندان قاطعی نگوید و تصمیم گیری های مهم را به آینده محول کند .

با این حال، تمرکز اصلی بازار به اظهارات یلن رئیس بانک فدرال رزرو، خواهد بود که در خصوص برنامه های آتی بانک فدرال و سیاستهای حمایتی دولت سخن خواهد گفت.

از آنجایی که تصمیم گیری در رابطه با نرخ بهره و محرکهای مالی بر عهده یلن و همکارانش می باشد و نه تحلیلگران سایتها و روزنامه ها بنابراین ما نیز چاره ای نداریم جز اینکه به سخنان مقامات گوش فرا دهیم .

از آنجاییکه همچنان بر این باوریم که روند حرکت اونس طلا افزایشی است، به خرید اونس طلا در نرخهای پایین ادامه می دهیم خصوصاً با توجه به اینکه بر روی نمودار روزانه موج افزایشی c تشکیل شده است.

بنابراین اگر امروز در واکنش به اظهارات یلن سطح مقاومت ۱۲۸۹ شکسته شود، انتظار استمرار حرکت افزایشی وجود دارد و در کل به باور ما، حرکت صعودی برای اونس طلا تا نزدیکی سطح ۱۳۰۰ دلار قابل پیش بینی است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا