تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd : برای امروز تا آنجا که خبر می رسد، برای یورو بین قیمتهای ۱٫۲۹۹۰ الی مرحله آخر یعنی سطح ۱٫۳۰۰۰ اکثر معامله گران تمایل به فروش یورو دارند و حد سود امروز خود را در نزدیکی منطقه حمایت ۱٫۲۸۸۰ قرار داده اند و سپس در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتظر سخنرانی برنانکی هستند.

تقریبا حرفه ایهای این بازار بالای نود درصد مواقع درست سفارشات خود را تنظیم می کنند که اینبار هم مانند همیشه فروش های خود را در قیمتهای خوبی انجام داده اند.

در حرکت نزولی ، در صورت شکست ۱٫۲۸۸۰ حمایت در منطقه ۱٫۲۸۵۰ و ۱٫۲۸۴۰ خواهد دید که اگر این منطقه کاملا شکسته شود می تواند تا سطح ۱٫۲۸۰۰ کاهش یابد.

سخنرانی امروز بن برنانکی می تواند جهت تصمیم گیریهای بانک مرکزی آمریکا ( FOMC ) در خصوص سیاستهای انبساطی را معیّن کند. باید ببینیم امروز پس از سخنرانی برنانکی ، شاخص ایندکس دلار قوی خواهد شد و آیا یورو موفق به نزول به زیر سطوح حمایت ۱٫۲۸۸۰ و ۱٫۲۸۵۰ الی ۱٫۲۸۴۰ خواهد شد یا خیر ؟ اگر این سناریوی به وقوع بپیوندد می بایست در انتظار کاهش به زیر ۱٫۲۸۰۰ باشیم.

امروز سفارشات فروش یورو در بالا اشاره شد اما برای سفارشات خرید نیز باید توجه داشت که در دو مرحله نزدیکی ۱٫۲۸۸۰ و بعدی در مرحله ۱٫۲۸۵۰ الی ۱٫۲۸۴۰ و حتی برخی ها در منطقه ۱٫۲۸۰۰ الی ۱٫۲۷۹۵ سفارشات خرید چیده اند که اگر امروز آخرین مرحله از سفارشات خرید یعنی منطقه ۱٫۲۷۹۵ شکسته شود ، سریعا سفارشات فروش جایگزین سفارشات خرید خواهند شد ( و بالعکس یعنی وقتیکه آخرین مرحله از سفارشات فروش یعنی منطقه ۱٫۳۰۰۰ کاملا شکسته شوند، سفارشات خرید جایگزین خواهند شد) از این رو می بایست به چینش این نوع از سفارشات توجه زیادی کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy: تغیییر خاصی در روند حرکت این زوج دیده نمی شود و امروز تنها خبر جلسه بانک مرکزی ژاپن منتشر شد که تغییری در سیاستهای انبساطی خود اعمال نکرد اما به هر حال از آنجاییکه همچنان بر این باوریم که روند حرکت این زوج ارز صعودی است، به خرید در نرخهای پایین ادامه می دهیم خصوصا با توجه به اینکه برای امروز سفارشات خرید در منطقه ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۲۵ الی ۱۰۲٫۰۰ چیده شده اند که فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های خرید با حد سود ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۳٫۲۰ الی ۱۰۳٫۵۰ محسوب می شود.

برای امروز همچنین سفارشات خرید زوج یورو – ین ژاپن نیز در منطقه ۱۳۲٫۰۰ و ۱۳۱٫۷۰ الی ۱۳۱٫۶۰ با هدفهای ۱۳۳٫۶۵ ، ۱۳۳٫۸۲ و ۱۳۴٫۰۰ به چشم می خورند.

در زوج پوند به ین ژاپن نیز سطوح حمایت همچنان در محدوده ۱۵۴٫۰۰ الی ۱۵۳٫۵۰  قرار دارند و اگر حرکت صعودی به همین صورت قادر به تثبیت قیمت در بالای این منطقه باشد می تواند هدفهای ۱۵۶٫۷۵ و ۱۵۷٫۵۵ را مشخص سازد.

GbpUsd : امروز شاخص خرده فروشی انگلیس کمتر از حد انتظارات اعلام شد و این میزان برای ماه آوریل به میزان ۱٫۳%- کاهش یافت این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد این شاخص عدد صفر درصد اعلام شود و تغییری نیابد.

با انتشار این خبر پوند تحت فشارهای نزولی به زیر سطح ۱٫۵۱۰۰ قرار گرفته است و با توجه به اینکه هم اکنون سطوح مقاومت به منطقه ۱٫۵۱۰۰ و ۱٫۵۱۱۳ الی ۱٫۵۱۲۶ جابه جا شده اند می توان انتظار کاهش قیمت به سوی ۱٫۵۰۳۴ (پایین ترین سطح روز ۴ آوریل ) و ۱٫۵۰۰۰ داشت.

اتفاقا سفارشهای فروش جدید پوند هم عمدتا بین ۱٫۵۱۵۰ تا ۱٫۵۱۷۵ چیده شده اند و مرحله دوم بین ۱٫۵۱۹۰ تا ۱٫۵۲۰۰ قرار دارند. امروز  رویدادهای مهمی در بازارهای مالی شکل خواهد گرفت که از این جمله می توان به سخنرانی برنانکی ریس بانک مرکزی آمریکا اشاره کرد. از این رو، می توان انتظار داشت که حرکت پوند در زیر ۱٫۵۱۰۰ ادامه یابد و بازار از این جهت به آن علاقمند است که ممکن است در لابه لای صحبتهای برنانکی اطلاعاتی در خصوص توقف یا حفظ سیاستهای انبساطی منتشر شود

در شرایط حاضر، هر گونه تغییر در میزان بودجه خرید دارایی های بانک فدرال رزرو عمدتاً متکی به آمارهای اقتصادی آمریکا است و از اینرو می بایست در انتظار سخنرانی امروز برنانکی و به تبع آن واکنش شاخص جهانی ایندکس دلار بود .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

12

AudUsd , UsdCad

برای دلار استرالیا از نحوه سفارشات امروز می توان متوجه شد که محدوده بین ۰٫۹۸۳۰ و ۰٫۹۸۵۰ سفارشات فروش چیده شده است که می توان در نزدیکی منطقه ۰٫۹۷۲۰ الی ۰٫۹۷۰۰ نسبت به تسویه معاملات فروش اقدام کرد. از این رو برای امروز سفارشهای فروش در ۲ مرحله قرار گرفته اند . برخی در منطقه نزدیکی ۰٫۹۸۳۰ و بخشی دیگر در منطقه نزدیکی ۰٫۹۸۵۰ .

برای UsdCad نیز سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۰۲۵۰ و ۱٫۰۲۲۰ الی ۱٫۰۲۰۰ با حد سود در محدوده نزدیک به سطح ۱٫۰۳۰۰ چیده شده است. شکست سطح ۱٫۰۳۰۰ سکوی صعود قیمت تا ۱٫۰۳۲۱ و ۱۰۳٫۴۳ را تشکیل خواهد داد.

در زوج UsdChf نیز پیش بینی ما برای امروز، تقویت قیمت از اطراف سطح حمایت ۰٫۹۶۸۰ به سوی منطقه ۰٫۹۷۵۰ و ۰٫۹۷۶۰ الی ۰٫۹۷۷۵ است و انتظار داریم، روند حرکت صعودی دلار در مقابل فرانک سویس باز هم به سوی ۰٫۹۸۰۰ ادامه یابد. سفارشات خرید این زوج ارز همچنان در منطقه ۰٫۹۶۴۰ تا ۰٫۹۶۰۰ قرار دارند. فعلا بهتر است با هم منتظر سخنرانی امروز برنانکی بمانیم