تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا (ECB) اظهار کرد که به طور جدی کاهش نرخ بهره بانکی اروپا به زیر صفر درصد را در نظر دارد . این جمله کوتاه هنگامی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) ماه گذشته نیز اظهار کرد که با هرگونه حرکت تند و تیز در بازار پول مخالف است .

هرچند او مشخص نکرد که منظورش از حرکت تند و تیز چیست اما بدیهی است که اشاره وی به تغییرات بازار پول بوده است. این اظهارات بسادگی بیان کننده آن چیزی بودند که تا بحال رخ داده است و در واکنش به این خبر امروز بعد از ظهر ارزش یورو در مقابل دلار به زیر سطح ۱٫۳۶۰۰ کاهش یافت و حتی منجر به شکست سطح ۱٫۳۵۹۴ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) شد.

این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی پابرجاست و از این رو تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۱٫۳۷۰۰ قرار دارد ، تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی باشد.

برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در حوالی سطوح مقاومت ۱٫۳۶۷۰ – ۱٫۳۶۸۰ الی منطقه ۱٫۳۶۹۰ با حد استاپ بالای سطح ۱٫۳۷۰۰ چیده شده اند. سطح حمایت بر روی نرخهای ۱٫۳۵۶۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۱٫۳۵۵۰ تشکیل شده اند.

برای امروز عمدتاً به دلیل اقدام معامله گران به بستن پوزیشن های معاملاتی برای حفظ سود پیشنهاد می کنیم در حدود منطقه حمایت ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۵۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

برای قیمت این زوج ارز با تشکیل سطح حمایت در منطقه ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۲٫۰۰ الی ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۱٫۸۰ در چشم انداز معاملات روزانه حرکت صعودی دلار در مقابل ین ژاپن ادامه خواهد یافت.

برای امروز اکثر سفارشات خرید در منطقه ۱۰۲٫۱۰ تا ۱۰۱٫۸۰ چیده شده اند و پیش بینی می کنیم که همچنان قیمت بتواند به سوی سطح ۱۰۳٫۰۹ ( خط کیجون سن ) افزایش یابد که در نمودار زیر مشخص است.

توانایی و قدرت قیمت در تثبیت بالای کف ابر ایچیموکوی روزانه در نرخ ۱۰۱٫۴۶ نیز خود سیگنال دیگری در جهت خرید صادر کرده است که ما پیشنهاد می کنیم امروز در حوالی ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۲٫۹۰ نسبت به تسویه  معاملات خرید اقدام کنید.

بنابراین در معاملات امروز هرگونه حرکت نزولی این زوج ارز به منطقه ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۲٫۰۰ الی ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۱٫۸۰، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد خریداران با هدفهای ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۲٫۹۰ فراهم خواهد کرد.

در حال حاضر، تقاضای زیادی برای خرید دلار در مقابل ین ژاپن در بازار کماکان پابرجاست و با توجه به شروع این حرکت انتظار داریم که حرکت صعودی آن تا سطح ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۲٫۹۰ کماکان پابرجا بماند. سفارشات فروش امروز نیز در حوالی ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۲٫۹۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن