تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

 نگاهی به چارتهای بازار جهانی طلا موئد این مطلب است که اونس طلا پرقدرت ترین فلز بوده و معامله گرانی که از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۴ آن را خریداری کرده اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند.

هر چند که وارد منطقه اشباع خرید شده ایم اما اصول تکنیکی بازار به ما می گوید که گران خریدن و گرانتر فروختن بسیار بهتر است از ارزان خریدن و گران فروختن بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای اونس طلا خرید است.

از نظر تحلیل تکنیکال هدف قیمت همچنان افزایش تا سطح ۱۳۰۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد که این تارگت را شکست سطح مقاومت ۱۲۸۹ تایید کرده است.

این سطح مقاومت که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c می باشد که از سطح ۱۲۳۱٫۳۶ (پایین ترین قیمت روز ۲۳ ژانویه) شروع شده است و مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۳۰۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

همچنین در نمودار زیر مشخص است که تشکیل یک کندل دوجی به جای یک حرکت بازگشتی نزولی خود بیانگر تثبیت قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۲۸۹ می باشد و از نظر تکنیکی، حرکت در روندی افزایشی ادامه خواهد یافت و برای امروز شکست سطح ۱۲۹۶ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید است.

امروز خرده فروشی ایالات متحده اعلام خواهد شد و بازار انتظار تغییری برای این شاخص ندارد که نسبت به ماه قبل (۰٫۲%) اندکی کمتر می باشد اما بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به منفی اعلام شدن NFP در دو نوبت متوالی ممکن است خرده فروشی نیز وارد قلمرو منفی شود که در این صورت باید انتظار تقویت بیشتر اونس طلا را داشت .

لازم به ذکر است که امروز بعد از ظهر همچنین گزارش خانم یلن، رئیس بانک فدرال رزرو ایالات متحده، به کمیته بودجه سنا، توجه بازار را بار دیگر به سیاستهای مالی آمریکا جلب خواهد کرد اما تنها در صورتیکه وی به سیاستگذاری پولی اشاره کند، انتظار واکنش بازار و شروع نوسانات را خواهیم داشت.

در کل به باور ما قیمت جهانی اونس طلا چه از نظر تکنیکی و چه از نظر فاندامنتالی همچنان رو به رشد است و نیروهایی که انرا به سمت بالا سوق می دهند قوی تر می باشند و هدف ۱۳۰۶ همچنان معتبر به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا