تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

تضعیف روز گذشته یورو موجب سقوط این زوج از سطح ۱٫۳۶۴۰ گردید اما همانطور که پیش بینی کرده بودیم حرکت نزولی در سطح حمایت ۱٫۳۵۶۰ متوقف گردید و از آن هنگام به بعد، قیمت مجدد تا نرخهای بالای ۱٫۳۶۰۰ صعود کرده است.

روز ۱۱ فوریه، سطح بالای کانال نزولی در نرخ ۱٫۳۶۵۰ شکسته شد اما این صعود پایدار نماند و تنها توانست تا سطح ۱٫۳۶۸۲ افزایش یابد و پس از آن عمدتا به خاطر فعال شدن سفارشات فروش در نزدیکی سطح ۱٫۳۶۹۰ و ۱٫۳۷۰۰ حتی قیمت به سوی نرخهای پایین نیز حرکت کرد.

از این رو همچنان بر این باوریم که احتمال استمرار حرکت کاهشی وجود دارد و این دلایل نیز می تواند به این احتمال قوت بخشد که حرکت نزولی روز گذشته ، تثبیت کندل کاهشی روزانه و هفتگی در اندیکاتور RSI و افزایش اختلاف بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا – آلمان از جمله دلایل اصلی فشارهای نزولی بر یورو می باشند که همچنان پابرجا هستند.

بطور کلی انتظار داریم که در نهایت حرکت کاهشی شروع شود اما برای تایید آن می بایست قیمت در پایین سطوح حمایت ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۵۵۰ (کمترین سطح روز ۷ فوریه) تثبیت شود تا بتواند به سطح ۱٫۳۴۸۲ ( پایین ترین سطح روز ۶ فوریه) کاهش یابد.

برای امروز سطوح حمایت یا سفارشات خرید به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۳۵۷۲ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) و حوالی ۱٫۳۵۶۰ الی ۱٫۳۵۵۰ (استاپ زیر این سطح) تشکیل شده اند.

سطوح مقاومت یا سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۳۶ ( سقف کانال نزولی) و ۱٫۳۶۵۳ (بالاترین سطح روز ۱۲ فوریه) و ۱٫۳۶۷۰ – ۱٫۳۶۸۰ الی منطقه ۱٫۳۶۹۰ و ۱٫۳۷۰۰ (استاپ بالای این سطح) قرار دارند.

بنابراین نکته تکنیکال خاصی بر روی این زوج دیده نمی شود و جدال بین خریداران و فروشندگان در کانال محدوده (۱٫۳۵۵۰ تا ۱٫۳۷۰۰) کماکان ادامه دارد.

امروز به غیر از اعلام شاخص خرده فروشی و مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری هفتگی آمریکا اخبار اقتصادی مهمی در ایالات متحده منتشر نخواهد شد و بیشتر توجه بازار به گزارش خانم یلن، رئیس بانک فدرال رزرو ایالات متحده، در برابر کمیته بانکی سنا است که راس ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در خصوص برنامه های بانک فدرال برای کاهش محرکهای مالی و بررسی پیامدهای پس از آن بر وضعیت اقتصادی کشور سخن خواهد گفت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو