تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا سرانجام بعد از سه ماه با فتح سطح ۱۳۰۰ موفق به ثبت بالاترین نرخ خود از ماه نوامبر به این سو شد و در حال حاضر افزایش ارزش اونس طلا از حوادث تلخ اقتصاد آمریکا نشات می گیرد.

نرخ رشد آمار خرده فروشی ایالات متحده پنجشنبه کمتر از حد انتظار ، ۰٫۴- درصد ، اعلام شد و آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی نیز با افزایش روبرو شد و با توجه به کاهش آمار NFP در دو ماه متوالی اینها همه حکایت از وخامت اوضاع اقتصاد نخست جهان  دارد که دیگر عموم فعالان بازار به نیکی از آن مطلعند.

به نظر می رسد که کاهش آهنگ رشد اقتصادی آمریکا برای فعالان بازار مسلم شده است و این تغییر لحن گمانه زنیها خود را در ارزش اونس طلا و صعود قابل توجه آن نشان داده است. کاهش خرده فروشی نشانه تلخی بود و در یک کلام پیامش این بود که شد آنچه نباید می شد .

اقتصاد آمریکا اقتصادی است آزاد و وابسته به خرجکرد مصرف کنندگان و نگاه بازار به تمامی شاخصها به این دلیل است که به دنبال جواب به این پرسش می گردند که آیا خانوار های آمریکایی همچنان قدرت خرید دارند ؟ به نظر می رسد که این قدرت به خاطر موج سرما و یخبندان در حال کاهش است.

به باور ما با بازگشت توجهات به مشکلات ایالات متحده و کاهش قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا به کمترین نرخهای ۳ هفته گذشته در مقابل ارزهای اصلی ، قیمت جهانی اونس طلا مجددا خیز خود را برای حرکت به سمت اعداد بالاتر از ۱۳۰۰ برداشته است .

بنابراین به نظر می رسد که همه عوامل دست به دست هم داده اند که قیمت جهانی اونس طلا باز هم ازین قوی تر شود و چنانچه امروز بتواند از سطوح مقاومت ۱۳۰۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۱۳۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) عبور کند زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۱۳۲۴ فراهم می سازد .

افزایش قیمت به سطح ۱۳۱۲ فرصتهای مناسبی برای ورود مجدد خریداران ایجاد می کند بطوریکه اندیکاتورهای تکنیکی روزانه چنانچه قیمت موفق به عبور از سطوح مقاومت ۱۳۰۷ و ۱۳۰۹ شود، همچنان به ادامه حرکت صعودی در موج افزایشی c تا سطح ۱۳۲۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی ) و سپس ۱۳۳۳٫۳۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اشاره می کنند که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا