تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که در معاملات امروز قیمت آن دوباره سطح ۹۹٫۴۰ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز گذشته) را لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی که از سطح ۱۰۱٫۳۸ ( بالاترین سطح ۱۲ فوریه) آغاز گردیده هنوز تکمیل نشده است زیرا این موج همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید در قالب سه موج تشکیل شده است و تا کنون فقط دو موج آن کامل شده است و موج سوم یعنی موج c می تواند حداقل به اندازه طول موج قبلی a حرکت کند و قیمت را تا سطح ۹۹٫۴۰ پایین بکشاند.

این موج سوم حتی ممکن است به سطح ۹۸٫۸۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۹۶٫۲۶ – پایین ترین سطح روز ۳ فوریه به ۱۰۱٫۳۸) کاهش یابد. در حرکت صعودی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۰٫۷۰ موجب نقض سناریوی کاهشی می شود.

بنابراین چشم انداز قیمت تغییری نکرده و سه موج اصلاحی به این مساله اشاره دارد که حرکت اصلاحی که از سطح ۱۰۱٫۳۸ شروع شده، کماکان پایدار است و برای امروز احتمال لمس مجدد سطح ۹۹٫۴۰ دلار/بشکه وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت نفت برنت دریای شمال متمایل به کاهش به سوی سطح ۱۰۷٫۵۳ دلار/بشکه باشد هر چند که  قیمت هنوز در منطقه خنثی قرار گرفته است.

در حال حاضر، قیمت مابین نرخهای ۱۰۸٫۴۰ و ۱۰۹٫۶۳ در روندی خنثی محبوس مانده است. این منطقه خنثی و محدود همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم بین بالاترین سطح روز ۳۰ ژانویه و خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی (C) می باشد که از سطح ۱۱۳٫۰۲ (بالاترین سطح روز ۴ دسامبر ۲۰۱۳) شکل گرفته است.

این حرکت اصلاحی که پس از برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۰۹٫۶۳ صورت گرفته هنوز تکمیل نشده است زیرا برای امروز ممکن است حتی به سوی سطح ۱۰۷٫۵۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد.

بنابراین چنانچه قیمت نفت برنت در معاملات امروز به زیر سطح حمایت ۱۰۸٫۴۰ برسد اولین سیگنال نزول قیمت به سطح ۱۰۷٫۵۳ صادر خواهد شد.

عبور قیمت نفت برنت به زیر سطح حمایت ۱۰۷٫۵۳ می تواند حرکت کاهشی تا نرخ ۱۰۵٫۸۴ دلار/بشکه را شتاب بیشتری دهد که این سطح نیز بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت