تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

پس از اعلام مثبت شاخص تولیدات ناخالص داخلی اروپا (GDP) که در سه ماهه چهارم سال گذشته بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد، قیمت این زوج ارز به بالاترین نرخهای ۳ هفته گذشته صعود کرد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است تلاش یورو برای عبور از سطح ۱٫۳۷۰۱ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) تاییدی از ادامه روند صعودی آن است که در صورت تثبیت کندل ۲ ساعته بالای آن احتمال ادامه حرکت صعودی به ترتیب به ۱٫۳۷۷۶ (بالاترین سطح روز ۲ ژانویه ۲۰۱۴) و سطح روانی ۱٫۳۸۰۰ بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

البته برای امروز سطوح مقاومت در نرخهای ۱٫۳۷۲۰ ، ۱٫۳۷۳۰ ، ۱٫۳۷۴۵ و ۱٫۳۷۵۰ چیده شده اند که سفارشات فروش نیز در این نقاط چیده شده اند. سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۳۰ الی ۱٫۳۶۰۰ قرار دارند که محل سفارشات خرید امروز قرار دارند. 

با توجه به رشد نرخ اقتصادی در کشورهای بزرگ اروپایی ( آلمان و فرانسه) که عمدتا به خاطر رشد بخش صادرات و سرمایه گذاری صورت گرفته است، انتظار داریم، بانک مرکزی اروپا (ECB) در نشست آتی خود در ماه مارس نرخ بهره بانکی را در همان عدد ۰٫۲۵% ثابت نگه دارد.

اکنون می توان نتیجه چنین استراتژی هایی را در نمودار بازار به عینه مشاهده کرد. اخبار مثبت اقتصادی اروپا از یک طرف و از سوی دیگر دیگر آمارهای ضعیف اقتصادی ایالات متحده از جمله، کاهش رشد اشتغال، کاهش میزان خرده فروشی و سایر مولفه های اقتصادی که همگی از ضعف اقتصادی این کشور خبر می دهند، لطمه زیادی به دلار وارد ساخته است.

بدین جهت، پیش بینی هایی که امروز در قسمت پیشنهادهای معاملاتی روزانه برای خرید یورو در مقابل دلار کردیم، هنوز هم معتبر به نظر می رسد و ممکن است به نرخهای بالاتر از ۱٫۳۷ افزایش یابد اما بهتر است برای امروز حد سود را در منطقه ۱٫۳۷۲۰ تا ۱٫۳۷۵۰ در نظر گرفت زیرا در این منطقه سفارشات فروش معامله گران چیده شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

فشار بر دلار در مقابل ین ژاپن که از روز گذشته و پس از گزارش ضعیف آمار خرده فروشی آمریکا شروع شده بود، کماکان ادامه دارد و امروز نیز قیمت به سطح ۱۰۱٫۵۶ سقوط کرد اما در ادامه روز فعلا قیمت در محدوده ۱۰۱٫۸۰ – ۱۰۱٫۹۰ معامله می شود.

برای امروز قیمت این زوج ارز همچنان مابین نرخهای ۱۰۱٫۵۰ و ۱۰۲٫۵۰ قرار گرفته است اما الگوی ابر ایچیموکوی روزانه که پیشتر تشکیل شده بود، هم اکنون کف این ابر را در حدود سطح ۱۰۱٫۵۳ نشان می دهد.

سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۱٫۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۰۰٫۶۷ به ۱۰۲٫۷۱) قرار گرفته است و سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۰۱٫۵۰ و ۱۰۱٫۴۰ (استاپ زیر این سطح) چیده شده اند.

البته برای امروز باید توجه داشت که معامله گران برای حفظ سود، اقدام به خروج از پوزیشن های خرید در منطقه ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۵۰ خواهند کرد زیرا این منطقه برخی از سفارشات فروش قرار دارد که می تواند مانع از رشد زوج ارز قیمت دلار – ین ژاپن گردد.

بنابراین دامنه معاملات این زوج ارز مابین نرخهای ۱۰۱٫۵۰ و ۱۰۲٫۵۰ قرار دارد که این دو سطح به ترتیب سطوح حمایت و مقاومت این زوج محسوب می شوند. در سایر تحولات در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در حوالی ۱۳۹٫۰۰ تا ۱۳۸٫۸۰ سفارشات فروش در حوالی ۱۴۰٫۰۰ و ۱۴۰٫۱۰ الی ۱۴۰٫۳۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن