تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز بازارهای  آمریکا به خاطر روز ریس جمهور تعطیل هستند و بدین جهت پیش بینی می شود، بازار روند ملایمی را دنبال کند اما از هفته گذشته با انتشار اخبار ضعیف اقتصادی در آمریکا ، قیمت جهانی اونس طلا تقویت شده است و با ادامه تضعیف عمومی دلار در مقابل ارزهای اصلی، حرکت صعودی اونس طلا شدت بیشتری به خود گرفته است بطوریکه امروز صبح با رسیدن به سطح ۱۳۲۹ بالاترین سطح از روز ۳۱ اکتبر به این سو را در کارنامه امسال خود ثبت کرد.

برای امروز هر چند به خاطر تعطیلی بازارهای آمریکا انتظار نوسانات شدید را نداریم اما ملاحظات تکنیکی نشان می دهند که قیمت در حال افزایش به سوی سطح مقاومت ۱۳۳۵ می باشد و پس از رسیدن به این منطقه پیش بینی می کنیم که مقداری اصلاح و برگشت کند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت در موج افزایشی c قرار گرفته است که توانسته در این موج به بالای منطقه مقاومت ۱۳۰۷ و ۱۳۰۹ (به ترتیب سطوح فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c  و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۴۳۳٫۳۱ – بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳ به ۱۱۸۴٫۵۰ – کمترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) برسد.

مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۳۳۵ یعنی سطح فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است زیرا مقاومت قبلی در سطج ۱۳۲۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) مورد توجه ما نیست.

به هر حال باید توجه داشت که پس از افزایش قیمت به سطح ۱۳۳۵ مقاومت قوی و مستحکمی در نرخ ۱۳۳۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد که ممکن است قیمت را مجبور به حرکت اصلاحی و برگشتی کند.

نماگرهای تحلیل تکنیکال اونس طلا مثل اندیکاتور RSI نیز در محدوده بیش خرید یا Overbought قرار دارند و این نیز دلیل خوبی برای توقف این موج صعودی c در اطراف منطقه مقاومت ۱۳۳۵ و ۱۳۳۸ است که در نمودار زیر مشاهده می کنید. بنابراین برای امروز اگر پوزیشن خرید اونس طلا و نقره داشته اید، محدوده نزدیکی مقاومت ۱۳۳۵ و ۱۳۳۸ بهترین زمان برای برداشت سود اونس طلا و خروج از معامله است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا