تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز حجم معاملات در سطوح پایین قرار دارد و بازارهای آمریکا در تعطیلات بسر می برند اما اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی در آمریکا که نشان دهنده عمیق تر شدن وضعیت کاهش رشد اقتصادی است منجر به کاهش ایندکس دلار آمریکا (DXY) به کمترین نرخهای ۶ هفته گذشته شده است.

در مقابل بهبود آمارهای اقتصادی در منطقه اتحادیه اروپا که گمانه زنی ها از تثبیت نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) در نشست ماه آینده را افزایش داده است، سرمایه گذاران را به خرید یورو در مقابل دلار واداشته است و در نتیجه، امروز یورو تا سطح ۱٫۳۷۲۰ تقویت شد.

با توجه به نمودار تحلیل تکنیکال زوج ارز یورو – دلار می توان دریافت که قیمت فعلا در یک مسیر افزایشی قرار دارد و حرکت قیمت در این مسیر نشانه‌ای از سیگنال خرید صادر کرده است و همانطور که در نمودار زیر مشخص است شکسته شدن سقف ابر ایچیموکوی در بالای سطح ۱٫۳۶۹۲ (سقف ابر) می تواند انگیزه‌ای منطقی برای زیر نظر گرفتن پوزیشن های خرید باشد.

سفارشات خرید امروز در سه مرحله نزدیکی ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۶۷۵ بعدی ۱٫۳۶۵۰ الی ۱٫۳۶۳۰ و  سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۲۰ و ۱٫۳۷۳۰ الی ۱٫۳۷۴۵ و ۱٫۳۷۵۰ چیده شده اند.

از این برای امروز دامنه معاملات مابین نرخهای ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۷۵۰  قرار دارد که این دو سطح به ترتیب آخرین دستورات خرید و فروش این زوج محسوب می شوند.

بنابراین تمایلات بازار برای خرید یورو همچنان مثبت است و برای امروز پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۲۰ و ۱٫۳۷۳۰ الی منطقه ۱٫۳۷۴۵ و ۱٫۳۷۵۰ نسبت به تسویه خرید یورو اقدام کنید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

UsdJpy:

در این زوج ارز همانطور که در نمودار زیر مشخص است شکسته شدن کف ابر ایچیموکوی در نرخ ۱۰۱٫۵۳ تایید مجددی برای استمرار روند کاهشی خواهد بود اما برای امروز برخی از سفارشات خرید در محدوده ۱۰۱٫۴۰ و ۱۰۱٫۲۵ قرار دارند که مانع از ریزش بیشتر قیمت می گردد.

سفارشات فروش نیز در منطقه ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۴۰ چیده شده اند. خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال نزولی صادر کرده اند و برای امروز انتظار داریم با فعال شدن پوزیشن های فروش در حدود ۱۰۲٫۰۰، حرکت نزولی برای این زوج ارز آغاز شود.

روند فعلی این زوج حرکت در یک مسیر نزولی است و نشانه واضحی از صعود نداریم و این موضوع توسط اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و سفارشات امروز نیز تایید میشود.

قیمت این زوج ارز در فاصله ۱۰۲ با سه مقاومت ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۴۰ در مسیر خود مواجه است و این یعنی قیمت برای صعود به بالای سطح ۱۰۲٫۰۰ با موانع جدی روبرو خواهد بود.

بنابراین فعلا قیمت این زوج ارز توان صعود قوی ندارد و به احتمال زیاد در معاملات امروز در فاصله ۱۰۱٫۴۰ و ۱۰۲٫۰۰ نوسان خواهد داشت.

در سایر تحولات در زوج ارز یورو  – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۳۸٫۸۰ و ۱۳۸٫۷۰ الی منطقه ۱۳۸٫۶۰ و ۱۳۸٫۵۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۳۹٫۸۰ الی ۱۴۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا حمایتهای قیمتی مهم در منطقه ۰٫۹۰۲۰ الی ۰٫۹۰۰۰ قرار دارند یعنی جایی که نمودار قیمت با سفارشات خرید برخورد می کند و سفارشات فروش نیز در نزدیکی ۰٫۹۰۷۰ و ۰٫۹۰۹۰ الی استاپ بالای ۰٫۹۱۰۰ قرار دارند. 

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس با در نظر گرفتن شرایط و محل قرارگیری اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و چینش سفارشات معاملاتی برای امروز محدوده ۰٫۸۹۰۰ تا ۰٫۸۸۸۰ کف قیمت برای گرفتن پوزیشن های خرید و منطقه ۰٫۸۹۵۰ تا ۰٫۸۹۷۵ سقف قیمت برای ورود به پوزیشن های فروش محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن