تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم با رسیدن قیمت جهانی اونس طلا به نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۳۵ حرکت صعودی رفته رفته رو به کاهش است و در نتیجه امروز شاهد اصلاح و برگشت قیمت به زیر سطوح حمایت ۱۳۲۴ و ۱۳۱۸ بودیم.

بررسی نموداری قیمت و همچنین جایگاه فعلی اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال به قرار گرفتن قیمت در ناحیه بیش‌ خرید اشاره دارند که در صورت بروز فشار فروش، قیمت شروع به اصلاح خواهد نمود و بنابراین فعلا خرید منطقی نمی باشد تا اینکه قیمت به بالای سطوح مقاومت ۱۲۳۵ و ۱۲۳۸ برسد.

با در نظر گرفتن احتمال بروز این اتفاق در قیمت و امکان اصلاح، قیمت در مسیر برگشت خود، به سمت نقاط پائین‌ تر در نرخهای نزدیکی ۱۳۱۳ و ۱۳۰۸ الی ۱۳۰۶ حرکت خواهد نمود.

هنوز نمی توان با قاطعیت زمان شروع حرکت افزایشی جدید را اعلام کرد خصوصاً اینکه قیمت هم اکنون به راحتی در پایین سطوح مقاومت ۱۳۳۵ و ۱۳۳۸ تثبیت شده است اما انتظار می رود با فرود اندک قیمت به نزدیکی سطوح حمایت، فرصتهایی برای خرید مجدد ایجاد شود و قیمت دوباره به نرخهای بالا بازگردد.

در واقع هنگامیکه ارزش اونس طلا بسیار بالاتر می رود ، معامله گرانی که در قیمتهایی پایین تر اقدام به خرید کرده اند برای کسب سود دست به بستن معاملات می زنند به این پدیده کسب سود  (Profit Taking) می گویند که در بازارها نیز بسیار متداول است و این حرکت در راستای کسب سود قابل توجیح است.

برای امروز تا زمانیکه سطوح مقاومت ۱۳۳۵ و ۱۳۳۸ شکسته نشود، نمی توان از استمرار روند افزایشی مطمئن بود خصوصاً در شرایط فعلی که احتمال می رود ابتدا حرکتی اصلاحی شروع شود و سپس حرکت افزایشی شکل گیرد.

بنابراین هم اکنون فرصت برای شروع حرکت اصلاحی و نزولی به ترتیب به سطوح ۱۳۱۳ و ۱۳۰۸ الی ۱۳۰۶ مناسب است اما همانطور که اشاره کردیم انتظار می رود خریداران بیشتری در نرخهای پایین اقدام به ورود به پوزیشن خرید کنند.

امروز از آمریکا شاخصهای اقتصادی صنعتی امپایر استیت (رقم قبلی ۱۲٫۵ پیش بینی ۹٫۹) و خرید اوراق بهادار بلند مدت TIC (رقم قبلی ۲۹٫۳- میلیارد رقم پیش بینی ۲۸٫۹ میلیارد) اعلام می شوند که می تواند بر روی اونس طلا تاثیر گذار باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا