تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال

تغییر چندانی در وضعیت قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده نمی شود و حرکت خنثی همچنان ادامه دارد. در حال حاضر سطوح فعلی قیمت برای ورود به پوزیشن کوتاه مدت جالب نیست و بنابراین، باید به انتظار ماند تا قیمت نفت از یکی از سطوح ۱۰۱٫۳۸ و ۹۹٫۴۲ دلار/بشکه خارج شود تا جهت قیمت مشخص گردد.

این سطوح به ترتیب بین بالاترین و پایین ترین سطح روز ۱۲ فوریه و ۱۳ فوریه تشکیل شده است. از این رو قیمت فعلا در روندی نامطمئن و خنثی به حرکت خود ادامه می دهند بطوریکه با انتشار اخبار مختلف، نوسانات قیمت آغاز می شود و پس از مدتی از تب و تاب باز می ایستد.

بنابراین برای امروز می توان با صعود قیمت نفت، در بالای سطح مقاومت ۱۰۱٫۳۸ اقدام به خرید و در زیر سطح حمایت ۹۹٫۴۲ اقدام به فروش نمود.

اگر قیمت از محدوده این روند خنثی خارج شود، در حرکت صعودی، سطح مقاومت مهمی را در نرخ ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۲٫۰۰ خواهد دید و پس از آن نیز سطوح بعدی مقاومت به ترتیب نرخهای ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۳٫۰۰ خواهند بود. همچنین، در حرکت نزولی، سطوح حمایت در زیر نرخ ۹۹٫۴۲ به ترتیب بر روی نرخهای ۹۸٫۴۰ و ۹۷٫۷۰ قرار گرفته است.

از این رو برای کسانی که مابین سطوح خنثی معامله می کنند و خواهان گرفتن پوزیشن های در بالای نرخ  ۱۰۱٫۳۸ هستند، باید خاطر نشان کرد که سقف حرکت خنثی بر روی نرخهای ۱۰۰٫۸۰ الی ۱۰۱٫۴۰ قرار دارد. حال اگر حرکت صعودی ادامه یابد و سطح ۱۰۱٫۳۸ شکسته شود می بایست منتظر رشد بیشتر قیمت بود.

از سوی دیگر می بایست امکان تشکیل حرکت نزولی را نیز چندان دست کم نگرفت. زیرا اگر قیمت نتواند به بالای سطح مقاومت ۱۰۱٫۳۸ برسد احتمال تشکیل حرکت نزولی و سقوط قیمت به زیر سطح ۹۹٫۴۲ بیشتر شده و در این صورت، هدف بعدی، سقوط تا سطح ۹۸٫۴۰ و در ادامه ۹۷٫۷۰ خواهد بود.

بنابراین قیمت کماکان مابین نرخهای ۹۹٫۴۲ و ۱۰۱٫۳۸ دلار/بشکه در روندی خنثی قرار دارد تا یکی از این سطوح با قدرت شکسته شود که در نمودار زیر این دامنه خنثی را مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و برای امروز نیز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح مقاومت ۱۰۹٫۶۳ دلار/بشکه برسد زیرا  به نظر می رسد که حرکت اصلاحی که قبلا از این سطح بوجود آمده بود تکمیل شده است.  این تکمیل حرکت اصلاحی را همانطور که دیروز گفتیم افزایش شدید روز جمعه قیمت از سطح ۱۰۷٫۸۵ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید این موج اصلاحی بسیار ملایم و ضعیف بوده است زیرا قیمت نفت برنت نتوانست خود را به سطح حمایت ۱۰۷٫۵۳ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (C) برساند.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است که شکسته شدن این سطح موجب صعود قیمت به سوی سطح ۱۱۱ می شود که این سطح مقاومت دیگری می باشد که با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۱۷٫۳۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳) مشخص گردیده است.

در صورت ایجاد پتانسیل صعود قیمت نفت برنت در کوتاه مدت در مسیر رسیدن به اعداد ۱۰۹٫۶۳ و ۱۱۱ الی ۱۱۳٫۰۲ قرار خواهد گرفت. نکته قابل توجه اینکه به احتمال زیاد صعود احتمالی قیمت به صورت امواج پی‌ درپی خواهد بود و امکان افزایش پر قدرت تا زمانیکه زیر خط روند نزولی قرار دارد ،  فعلا محتمل نیست که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت