تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان بر تحلیل دیروز خود پایبند هستیم و پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح مقاومت و رزیستنس ۷۲۲۱ دلار/تن افزایش یابد و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند براحتی می تواند تا سطح ۷۲۷۹ افزایش یابد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است در اطراف سطح ۱۰۰ درصدی فیبوناچی از موج صعودی c تشکیل شده است که از سطح ۷۰۶۸٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه) شروع شده است.

این سطح همانگونه که در نمودار زیر می بینیم موقتا مانع از رشد قیمت به سوی سطح ۷۲۷۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) شده است.

از این رو براساس آنچه که دیروز گفته شد قیمت جهانی مس به بالای سطح مقاومت قبلی خود ۷۱۶۲ یعنی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی رسیده است که حالا این سطح تبدیل به حمایت شده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به همین سطح حمایت خواهد بود.

بنابراین ادامه صعود قیمت جهانی مس منجر به حرکت نمودار قیمت جهانی مس به سمت نرخهای بالاتر از سطح ۷۲۲۱ یعنی نزدیکی های سطح ۷۲۷۹ دلار/تن و خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی خواهد شد که در نمودار زیر به وضوح دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی کماکان تحلیل دیروز معتبر است و با توجه به اینکه قیمت توانسته است از ناحیه مقاومتی ۱۷۴۶ و ۱۷۴۸ عبور کند راه برای صعود بیشتر به سوی ۱۷۶۷ دلار/تن هموار گردیده است.

این منطقه مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c و همچنین بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۸۲۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۱۷ ژانویه) به ۱۶۷۱٫۲۵ ( پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده است.

مقاومت بعدی بر روی ناحیه ۱۷۶۶ تا ۱۷۶۷ قرار دارد که این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی واقع شده اند.

براساس آنچه که دیروز گفته شد در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۷۴۶ حرکت افزایشی اخیر قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به بالای منطقه مقاومت را با چالش مواجه می سازد.

در هر حال اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال هنوز سیگنالی مبنی بر توقف افزایش نداشته‌اند و هنوز روند قیمت آلومینیم آلیاژی را در موج c صعودی نشان می دهند که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم