تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

تغییر خاصی در چشم انداز حرکت این زوج دیده نمی شود. قیمت کماکان مابین نرخهای ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۷۳۰ قرار دارد با این حال، با توجه به تثبیت قیمت در بالای سقف ابر ایچیموکوی در نرخ ۱٫۳۶۹۲، به نظر می رسد احتمال شکسته شدن سطح مقاومت این حرکت خنثی و شروع حرکت صعودی بیشتر است.

احتمالا برای معاملات امروز قیمت این زوج ارز اندکی در محدوده مقاومت ۱٫۳۷۳۰ الی ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۴۵ مکث داشته باشد که دلیل آن هم وجود مقاومتهای قیمتی مهم در این فاصله است .

برای حمایتهای جدی‌ تر از قیمت، نماگرهای تحلیل تکنیکال، فاصله قیمتی ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۶۷۵ الی ۱٫۳۶۵۰ را نشان می دهند و این یعنی احتمال بازگشت روند در کوتاه مدت از این فاصله به سمت بالا وجود دارد.

برای دامنه افزایشی قیمت از امروز به بعد، نقاط ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۴۰ الی ۱٫۳۷۴۵ را میتوان جزء اهداف قیمت در کوتاه مدت دانست که میزان صعود قیمت، شدیدا وابستگی به پتانسیل خریداران دارد.

اما با احتساب ایجاد پتانسیل افزایش قیمت، آنگاه اهداف بالاتری در نرخهای ۱٫۳۷۷۶ (بالاترین سطح روز ۲ ژانویه ۲۰۱۴) و ۱٫۳۸۰۰ الی ۱٫۳۸۱۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۳) خواهند بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز آمارهای ضعیف نرخ رشد اقتصادی ژاپن امروز بانک مرکزی این کشور را ناگزیر به اتخاذ سیاست های انبساطی بیشتر کرد که منجر به کاهش ارزش ین ژاپن به پایین ترین سطوح ۳ هفته گذشته در برابر دلار و یورو گردید.

بر اساس شواهد تکنیکال امروز، بازه قیمتی ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۷۰ برای این زوج ارز یک منطقه حمایتی مهمی به حساب می‌آید و احتمالا قیمت چند روزی را در این فاصله به سر می برد و حتی ممکن است به سوی سطح ۱۰۲٫۸۴  (خط آبی رنگ کیجون سن) افزایش یابد که در نمودار زیر مشخص است و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند راه برای صعود بیشتر به سوی سطح ۱۰۳٫۱۰ هموار می گردد.

این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از حرک اصلاحی ۱۰۵٫۴۵ به ۱۰۰٫۷۶ قرار گرفته است. اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال، در کوتاه مدت نقاط بعدی افزایش در کانال صغودی قیمت را در نرخهای ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۸۰ و ۱۰۲٫۹۰ الی ۱۰۳٫۰۰ نشان می دهند و برای امروز بالاتر از آن فعلا مورد توجه نیست زیرا سفارشات فروش در سه مرحله نزدیکی ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۸۰ و ۱۰۲٫۹۰ با حد استاپ بالای ۱۰۳٫۰۰ چیده شده اند.

سفارشات خرید امروز نیز در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۷۰ قرار دارند و  با در نظر گرفتن رفتار تکنیکال نمودار این زوج ارز، احتمال کاهش قیمت نسبتا کم است و در صورت صعود، قیمت شانس رسیدن به پله‌های ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۲٫۹۰ و ۱۰۳٫۰۰ را خواهد داشت و البته مجددا تکرار میکنیم که برای امروز احتمال صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۳٫۰۰ تا حدودی ضعیف است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن