تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که در نمودار زیر می بینیم حد قیمتی ۱۳۳۵ یک مقاومت موقت برای قیمت جهانی اونس طلا محاسبه می شود و برای ادامه روند افزایشی قیمت نیاز به یک استراحت و اصلاح دارد تا بتواند دوباره به نرخهای بالاتری افزایش یابد به همین خاطر با ادامه روند اصلاح قیمت پیش بینی می کنیم که قیمت سطوح ۱۳۰۸ و ۱۳۰۶ را لمس کند که این سطوح حمایت و ساپورت قیمت محسوب می شوند.

از دید تکنیکال، احتمال شروع یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۳۰۸ و ۱۳۰۶ وجود دارد و در این منطقه بهترین زمان برای گرفتن پوزیشن خرید اونس طلا و نقره است زیرا سطوح حمایت مستحکم و کف بسیار قوی قیمت در منطقه ۱۳۰۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و سطح روانی ۱۳۰۰ قرار دارند که بسیاری از معامله گران را وادار به خرید خواهد کرد.

مهمترین خبر امروز اعلام صورت جلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا  (FOMC)  در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است . بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست ، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است .

در جلسه اخیر، بانک فدرال رزرو آمریکا اقدام به کاهش ۱۰ میلیارد دلار دیگر از برنامه خرید اوراق قرضه خود کرد و میزان خرید اوراق قرضه را به ۶۵ میلیارد دلار در ماه رساند.

بنابراین بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است ؟ چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آیا همگی اعضا به این تصمیم رای مثبت داده اند؟ روشن شدن این سوالات می تواند روند حرکت اونس طلا در این هفته را تا حدودی مشخص کند.

از دیگر اخبار امروز ایالات متحده می توان به آمارهای مسکن (شاخص مجوز ساخت و ساز و شروع خانه سازی) و شاخص بهای تولید کننده این کشور اشاره کرد که ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شوند .

از نظر تحلیل تکنیکال همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c که از سطح ۱۲۳۱٫۳۶ ( پایین ترین سطح روز ۲۳ ژانویه) شروع شده قرار گرفته است و با توجه به اینکه قیمت موفق به شکست سطح حمایت ۱۳۲۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) شده است ، حمایت بعدی بر روی سطح ۱۳۰۶ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

حمایت دیگری در نزدیکی همین سطح قرار دارد که می توان به سطح ۱۳۰۸ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین قیمت روز ۲۸ اوت) به ۱۱۸۴٫۵۰ ( پایین ترین قیمت سطح ۳۱ دسامبر) اشاره کرد و به باور ما این موج اصلاحی می تواند در حوالی سطح حمایت ۱۳۰۷ خاتمه یابد و نزدیکی این سطح سکوی صعود مجدد اونس طلا را برای عبور از سطح مقاومت ۱۳۳۵ تشکیل خواهد داد.

 نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا