تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

از منظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، انتظار داریم که امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا به نواحی بالاتری تا سطح ۱۰۳٫۴۲ دلار/بشکه هدایت شود تا بتواند پتانسیل رشد دوباره کسب نماید. در صورت بروز این حالت و شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۳٫۴۲ احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۰۵٫۱۱ محتمل می باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۹۶٫۲۶ ( پایین ترین قیمت روز ۳ فوریه) آغاز گردیده است.

به باور ما و همچنین از نظر بررسی امواج الیوت، این موج بسیار قدرتمند ظاهر شده است که می تواند حتی به بالای سطح ۱۰۳٫۴۲ برسد و تا هدفهای ۱۰۵٫۱۱ یا ۱۰۶٫۱۶ افزایش یابد که به ترتیب این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارند و خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

حرکت نفت همچنان صعودی است و قیمت از سطح مقاومت کلیدی ۱۰۱٫۷۳ عبور کرده است و در صورت تثبیت کامل قیمت در بالای این سطح ، بازگشت قدرتمند حرکت صعودی تایید شده و راه برای صعود تا هدفهای ۱۰۳٫۴۲ و ۱۰۵٫۱۱ هموار خواهد شد که در نمودار زیر مشخص است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی بسیار محدود خواهد بود و به نفت امکان یکه تازی بیشتری را می دهد. بنابراین در انتظار نوسانات شدید و افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا  به سطح ۱۰۳٫۴۲ دلار/بشکه خواهیم ماند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن با توجه به اینکه از سطح مقاومت ۱۱۰٫۵۳ عبور کرده است تا سطح ۱۱۱٫۱۷ دلار/بشکه افزایش یابد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c شکل گرفته است که از سطح ۱۰۷٫۸۵ ( بر روی پایین ترین قیمت روز ۱۴ فوریه) شکل گرفته است.

به باور ما این موج می تواند تا حدود سطح ۱۱۲٫۱۹ برسد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است الگوی دابل باتم یا کف دو قلو در بین روزهای ۱۷ ژانویه و ۷ فوریه ساخته شده است که هدف ۱۱۱٫۳۶ را نشانه گرفته است و این هدف در اطراف خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی بسیار محدود و کوتاه خواهد بود و انتظار داریم که سطح حمایت ۱۱۰٫۰۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) مانع از برگشت و اصلاح قیمت شود.

نشانه مهم دیگر را می توان به وضوح در نمودار قیمت نفت برنت مشاهده کرد. تشکیل موج افزایشی c هم خود تایید دوباره‌ای بر  امکان و احتمال افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۱۱۱٫۱۷ دلار/بشکه می باشد که در نمودار زیر نشان داده شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت