تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مقداری به سوی سطح حمایت ۷۱۲۷ دلار/تن اصلاح کند زیرا قیمت هنوز با خط مقاومت در اطراف سطح ۷۱۸۰ مواجه است. 

این خط مقاومت از بالاترین سطح روز ۲ ژانویه یعنی سطح ۷۴۶۰ رسم شده است و هنوز قیمت با قدرت نتوانسته است که خود را بالای این خط روند نزولی رسم شده تثبیت کند.

به باور ما مس می بایست انرژی لازم برای عبور از این خط روند نزولی را جمع کند که این قبل از این اتفاق برای امروز پیش بینی می کنیم که دو مرتبه مقداری به سوی سطح حمایت ۷۱۲۷ که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد برگشت کند.

حتی در صورت نفوذ قیمت مس به بالای خط روند ، قیمت این فلز با مقاومت دیگری در منطقه ۷۲۲۱ بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی مواجه است و تنها به شرط شکست این سطح مقاومت موجب صعود به سوی سطح ۷۲۷۹ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است.

فعلا اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مس ، در نزدیکی ناحیه بیش‌ خرید هستند و ورود به خرید باید با دقت فراوان انجام شود و از نظر ما فعلا ورود به خرید مس پیشنهاد نمی شود مگر آنکه سطح مقاومت ۷۲۲۱ دلار/تن با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۷۴۶ دلار/تن کاهش یابد زیرا چنین به نظر می رسد که قیمت در عبور از ناحیه مقاومتی ۷۱۶۱ الی ۱۷۶۷ با مشکلاتی مواجه است.

این منطقه مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۹۰۵٫۷۵ (بالاترین قیمت روز ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳) به ۱۶۷۱٫۲۵ ( پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت قبلی بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی در سطح ۱۷۲۷ خود به تنهای منجر به اصلاح و برگشت قیمت به سطح ۱۶۹۰٫۷۵ ( پایین ترین قیمت روز ۱۱ فوریه) شده بود.

به باور ما این منطقه مقاومت یعتی ۱۷۶۱ تا ۱۷۶۷ بسیار قوی و قدرتمند است و فعلا اجازه پیشروی بیشتر را نمی دهد و به همین دلیل انتظار داریم که منجر به برگشت و کاهش اندک قیمت گردد.

در حرکت افزایشی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۷۶۷ موجب افزایش بیشتر به سوی سطح ۱۷۸۹ می شود که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص است.

بسته شدن کندل دو ساعته در بالای سطح ۱۷۶۷ تاییدی برای امتداد حرکت افزایشی خواهد بود. در حرکت صعودی فعلا منطقه مقاومتی بر روی منطقه ۱۷۶۱ و ۱۷۶۷ دیده می شود که ممکن است امروز منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۴۶ دلار/تن شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم