تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

موج پر قدرت صعودی اخیر، قیمت زوج ارز یورو – دلار را به بالاترین نرخهای ۷ هفته گذشته رسانده است و چنین قدرت افزایشی در قیمت یورو، نشانه مهمی از وجود پتانسیل رشد در نمودار تکنیکال می باشد.

برای امروز حمایتهای قیمتی مهم یورو در نرخهای ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۲۰ الی ۱٫۳۷۰۰ قرار دارند یعنی جایی که نمودار قیمت با سفارشات خرید امروز برخورد می کند .در حرکت صعودی نیز قیمتهای ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۲۰ (استاپ بالای این سطح) سطوح مقاومت مهمی برای قیمت یورو در مقابل دلار هستند که سفارشات فروش امروز در حوالی این منطقه چیده شده اند.

با نگاهی به اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال یورو و بررسی رفتار آنها می توان دریافت فعلا قیمت در حوالی ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۲۰ تا ۱٫۳۷۰۰ سفارشهای خرید دارد و انگیزه‌ای قوی برای صعود تا سطح ۱٫۳۷۹۶ (بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۸۹۴ به ۱٫۳۴۷۷) و ۱٫۳۸۱۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۳) دارد.

در آستانه خبر مهم امشب، ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی به کمترین نرخهای خود در سال جاری کاهش یافته است. صورتجلسه نشست قبلی بانک فدرال رزرو آمریکا امروز منتشر می شود و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد بازار واکنش نشان خواهد داد .

اگر بانک فدرال رزرو در صورتجلسه امشب خود به ادامه کاهش برنامه خرید اوراق قرضه اشاره نکند ، این سناریو قطعا موجب تضعیف دلار خواهد شد زیرا اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی آمریکا از ابتدای سال جاری تا کنون که بیانگر وضعیت نامساعد اقتصادی آمریکاست فشار بر فدرال رزرو برای کاهشهای بیشتر برنامه خرید اوراق قرضه را کمتر می کند که این مسئله به ضرر دلار و به نفع یورو تلقی می شود .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

با در نظر گرفتن مجموع شرایط تکنیکی و لحاظ نمودن شرایط سفارشات خرید، احتمال صعود قیمت این زوج ارز از منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۶۵ زیاد است و خرید این زوج ارز در محدوده ۱۰۱٫۸۰ تا ۱۰۱٫۶۰ با در نظر داشتن حد استاپ زیر ۱۰۱٫۶۰ معقول می باشد که در صورت صعود، هدف امروز مقصد ۱۰۲٫۵۰ خواهد بود و بیشتر از آن فعلا مورد توجه نیست زیرا سفارشات فروش در این منطقه قرار دارند.

خط کیجون سن همچنان بر روی نرخ ۱۰۲٫۸۴ قرار گرفته است و بالاترین سطح روز ۳۱ ژانویه بر روی نرخ ۱۰۲٫۹۴ قرار دارد که چنانچه شکسته شود می تواند قیمت را تا حوالی سطح ۱۰۳٫۱۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برساند.

در چنین شرایطی انتظار می رود قیمت به نقاط بالاتری دست پیدا کند اما برای امروز بهتر است که حد سود را در نزدیکی منطقه ۱۰۲٫۵۰ در نظر گرفت.

اکنون در محدوده نرخهای ۱۰۱٫۸۰ الی ۱۰۱٫۶۵ فرصتهای جدیدی برای خرید بوجود آمده و با حرکتهای اصلاحی بیشتر قیمت به نرخهای پایین، فرصتهای خرید بهتری با حد تارگت ۱۰۲٫۵۰ ایجاد می شود امری که در صورت تحقق در صورت شکست سطح مقاومت ۱۰۲٫۵۰ به تقویت این زوج ارز خواهد انجامید.

در سایر تحولات در زوج ارز یورو – ین ژاپن می توان گفت امروز قیمتهای ۱۴۰٫۰۰ و ۱۳۹٫۷۰ الی ۱۳۹٫۶۰ از اهمیت بیشتری برخوردار هستند زیرا در حوالی این منطقه سفارشات خرید چیده شده اند و سفارشات فروش امروز نیز در منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۰۰ و ۱۴۱٫۱۰ الی ۱۴۱٫۲۰ و ۱۴۱٫۳۰ قرار دارند .

در تقویم اقتصادی امروز آمریکا، صورتجلسه FOMC از نشست قبلی بانک مرکزی آمریکا راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که اگر در آن مشخص شود اعضا با ادامه کاهش محرکهای مالی مخالفت داشته اند، قیمت جهانی اونس طلا تقویت می گردد.

همچنان بر این باوریم که با توجه به ادامه نگرانی ها در خصوص آمارهای ضعیف اقتصادی،حرکت افزایشی قیمت جهانی اونس طلا ادامه خواهد یافت مگر آنکه آمارهای اقتصادی آمریکا مثبت اعلام شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن