تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

طی روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا روند مثبتی داشته است و این معاملات در ادامه افزایش قیمت از سطح ۹۹٫۴۳  ( پایین ترین سطح روز ۱۴ فوریه ) بوده است که در نمودار زیر با موج iii مشخص شده است و برای امروز پیش بینی می کنیم که تا سطح ۱۰۴٫۵۵ دلار/بشکه افزایش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت این سومین موج از چرخه پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۹۶٫۲۶ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ) شروع شده است و بسیار پر قدرت عمل نموده که همچنان هم ادامه‌دار است و حتی ممکن است که در این موج تا سطح ۱۰۷٫۷۱ صعود کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی مشخص گردیده است.

این بررسی تحلیلی تکنیکال و سطوح فیبوناچی نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج iii توانسته است که به بالای سطح مقاومت ۱۰۳٫۳۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دست یابد و برای امروز در مسیر رو به رشد به سوی سطح ۱۰۴٫۵۵ قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی تشکیل شده است.

برای امروز محدوده حمایت و کف قیمت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۱۰۲٫۵۹ قرار گرفته است که مانع از حرکت اصلاحی و نزولی خواهد شد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت در حال حاضر در منطقه بین حد فاصله ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصد فیبوناچی قرار دارد و پیش‌ بینی می شود که احتمال صعود قیمت از این ناحیه به سمت ۱۰۴٫۵۵ دلار/بشکه محتمل باشد.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

از نظر شاخص ‌های تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال در ناحیه خرید قرار دارد و ورود به پوزیشن های خرید همچنان ریسک کمتری دارد.

این نکته را با استفاده از نمودار زیر به وضوح می توان ملاحظه نمود و برای امروز نیز همچنان تحلیل دیروز معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت بتواند کماکان به سطح ۱۱۱٫۱۷ دلار/بشکه افزایش یابد زیرا قیمت براحتی توانسته است که خود را بالای سطح مقاومت ۱۱۰٫۵۳ تثبیت کند. 

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c می باشد که از سطح ۱۰۷٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ فوریه ) شروع شده است.

به اعتقاد ما این موج از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۱۱۲٫۱۹ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است اما به هر حال برای امروز بهتر است که فعلا هدف ۱۱۱٫۱۷ را به عنوان تارگت اولیه در نظر بگیریم که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی مشخص است.

تشکیل الگوی کف دو قلو در بین روزهای ۱۷ ژانویه و ۷ فوریه خود دلیلی محکمی برای صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۱۱٫۳۶ دارد که این سطح در اطراف خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است. سطح حمایت امروز بر روی نرخ ۱۱۰٫۰۲ یعنی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی تشکیل شده است که مانع از اصلاح قیمت می گردد.  

بدین ترتیب در صورت صحیح بودن این احتمال، شاهد روند رو به رشد قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۱۱٫۱۷ دلار/بشکه خواهیم بود که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت