تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همانطور که روز گذشته گفتیم موج پر قدرت صعودی اخیر، قیمت زوج ارز یورو – دلار را به بالاترین نرخهای ۷ هفته گذشته رسانده است و چنین قدرت افزایشی در قیمت یورو، نشانه مهمی از وجود پتانسیل رشد در نمودار تکنیکال می باشد و حتی برغم لحن قوی صورتجلسه دیشب نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا همچنان قیمت این زوج ارز خود را در بالای سطح حمایت ۱٫۳۷ حفظ کرده است.

برای امروز حمایتهای قیمتی مهم یورو همچنان در نرخهای ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۲۰ الی ۱٫۳۷۰۰ قرار دارند یعنی جایی که نمودار قیمت با سفارشات خرید برخورد می کند .

در حرکت صعودی نیز قیمتهای ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۲۰ (استاپ بالای این سطح) سطوح مقاومت مهمی برای قیمت یورو در مقابل دلار هستند که مثل روز گذشته سفارشات فروش در حوالی این منطقه چیده شده اند.

با نگاهی به اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال یورو و بررسی رفتار آنها می توان دریافت فعلا قیمت در حوالی ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۲۰ تا ۱٫۳۷۰۰ سفارشهای خرید دارد و انگیزه‌ ای قوی برای صعود یورو تا سطح ۱٫۳۷۹۶ (بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۸۹۴ به ۱٫۳۴۷۷) و ۱٫۳۸۱۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۳) دارد.

در حال حاضر، سطح حمایت اصلی قیمت نرخ ۱٫۳۷۰۰ است و این سطح می تواند مانع بزرگی در هر گونه حرکت نزولی باشد اما اگر به هر دلیلی به ترتیب سطوح ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۶۹۵ و ۱٫۳۶۸۵ و ۱٫۳۶۷۴ شکسته شوند، باید نسبت به ادامه حرکت در روند صعودی تجدید نظر کرد در غیر این صورت روند افزایشی فعلا پایدار است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همانطور که عرض کردم با در نظر گرفتن مجموع شرایط تکنیکی و لحاظ نمودن شرایط سفارشات خرید، احتمال صعود قیمت این زوج ارز از منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۶۵ زیاد است.

خرید این زوج ارز در محدوده ۱۰۱٫۸۰ تا ۱۰۱٫۶۰ با در نظر داشتن حد استاپ زیر ۱۰۱٫۵۰ معقول می باشد که در صورت صعود، هدفهای امروز مقصد ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۵۰ خواهد بود و بیشتر از آن فعلا مورد توجه نیست زیرا سفارشات فروش در این منطقه قرار دارند.

خط کیجون سن همچنان بر روی نرخ ۱۰۲٫۸۴ قرار گرفته است و بالاترین سطح روز ۳۱ ژانویه بر روی نرخ ۱۰۲٫۹۴ قرار دارد که چنانچه شکسته شود می تواند قیمت را تا حوالی سطح ۱۰۳٫۱۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برساند.

در چنین شرایطی انتظار می رود قیمت به نقاط بالاتری دست پیدا کند اما برای امروز بهتر است که حد سود را در نزدیکی منطقه ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۵۰ در نظر گرفت.

از این رو اکنون در محدوده نرخهای ۱۰۱٫۸۰ الی ۱۰۱٫۶۵ فرصتهای جدیدی برای خرید بوجود آمده و با حرکتهای اصلاحی بیشتر قیمت به نرخهای پایین، فرصتهای خرید بهتری با حد تارگت ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۵۰ ایجاد می شود امری که در صورت تحقق در صورت شکست سطح مقاومت ۱۰۲٫۵۰ به تقویت این زوج ارز خواهد انجامید.

در سایر تحولات در زوج ارز یورو – ین ژاپن می توان گفت امروز قیمتهای ۱۴۰٫۰۰ و ۱۳۹٫۷۰ الی ۱۳۹٫۶۰ از اهمیت بیشتری برخوردار هستند زیرا در حوالی این منطقه همچنان سفارشات خرید چیده شده اند و سفارشات فروش امروز نیز در منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۰۰ و ۱۴۱٫۱۰ الی ۱۴۱٫۲۰ و ۱۴۱٫۳۰ قرار دارند که دیروز بدان اشاره کردیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن